کمبود تراشه و این بار تاخیر در عرضه مک لارن آرتورا مدل 2022

به گزارش جملات زیبا، طبق یک گزارش تازه عرضه مک لارن آرتورا 2022 نیز به علت کمیود تراشه به تعویق افتاد.

کمبود تراشه و این بار تاخیر در عرضه مک لارن آرتورا مدل 2022

به گزارش خبرنگاران، به نقل از موتور وان، خودروی مک لارن آرتورا مدل 2022 قرار بود پاییز امسال در آمریکا عرضه گردد، با این حال زمستان آمد و خبری از آرتورا نشد. طبق گزارش نو Automotive News، تا اوایل ژوئیه نیز خبری از عرضه این خودرو نخواهد بود. کمبود جهانی تراشه که کل صنعت خودرو را به چالش کشانده، باعث شده مک لارن نیز مستثنی نباشد و آسیب ببیند. راجر اورمیشر سخنگوی مک لارن، این تاخیر را با انتشار خبری تایید کرد.

البته این اولین مسئله ای نیست که آرتورا در راه ورود به بازار با آن روبرو شده است. مک لارن قصد داشت این ابرخودرو را در پاییز 2020 عرضه کند، اما مجبور شد عرضه را تا ژوئن امسال به تعویق بیاندازد. مسائل زنجیره تامین، عرضه این خودرو در آمریکا را به تعویق انداخت و حالا کمبود تراشه، عرضه آن را دوباره به تعویق انداخته است. یک منبع مطلع به Automotive News گفت که مک لارن تامین تراشه های خود را برای مدل های بالاتر در اولویت قرار داده است.

خودروی آرتورا 2022 اولین خودروی هیبریدی این برند است و از نظر تکنولوژیکی بسیار خوب است. این خودرو دارای خروجی ترکیبی 671 اسب بخاری (500 کیلووات) و 593 پوند فوت (804 نیوتن متر) گشتاور است که می تواند این ابرخودرو را در 3 ثانیه به سرعت 62 مایل بر ساعت (100 کیلومتر در ساعت) برساند. البته حداکثر سرعت آن به 205 مایل در ساعت (329 کیلومتر در ساعت) محدود شده و دارای یک گیربکس نو هشت سرعته دوکلاچه است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1478

به "کمبود تراشه و این بار تاخیر در عرضه مک لارن آرتورا مدل 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تراشه و این بار تاخیر در عرضه مک لارن آرتورا مدل 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید