کشف تنبیه دانش آموزان بدرفتار بر روی قطعات سفال باستانی مصر

به گزارش جملات زیبا، باستان شناسان به تازگی بیش از 18 هزار قطعه سفال را کشف نموده اند که بر روی آن قطعات، جزئیات زندگی در مصر باستان حکاکی شده است از جمله خطوطی که به عنوان تنبیه به وسیله دانش آموزان بدرفتار به عنوان جریمه و تنبیه نوشته شده اند.

کشف تنبیه دانش آموزان بدرفتار بر روی قطعات سفال باستانی مصر

به گزارش سی ان ان، به گفته پژوهشگران دانشگاه توبینگن آلمان که حفاری را در آن ناحیه از مصر انجام داده اند قطعات 2000 ساله هم چنین شامل رسیدها، متون مدرسه، اطلاعات تجاری و لیست اسامی بوده اند.

این اکتشافات در ناحیه آتریبیس یک سکونتگاه باستانی ساخته شده در حدود 200 کیلومتری شمال اقصر اجرا شده است. بر روی قطعات سفالی کشف شده که به نام استراکا شناخته می شوند با جوهر با استفاده از نی یا چوب های توخالی خطاطی انجام شده است و از بقایای کوزه ها یا ظروف مختلف به جای مانده به عنوان مواد و وسایل نوشتاری استفاده شده بود.

به گفته کریستین لیتز پروفسور دانشگاه توبینگن که همراه با تیمی از وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر کاوش های اخیر را راهنمایی نموده بسیاری از قطعات سفال از یک مدرسه باستانی بوده اند.

لیتز با انتشار بیانیه مطبوعاتی گفته است:لیست هایی از ماه ها، اعداد، مسائل حسابی تمرین های دستور زبان و الفبای پرنده وجود دارند که در آن هر حرف نمادی از یک پرنده است که نام آن پرنده با آن حرف شروع شده است.

قطعات دیگر شامل نقاشی بچه ها از سه شکل انسانی و هم چنین نمایش های تصویری از خدایان، پیکره های هندسی و حیواناتی مانند عقرب و پرستو بوده اند.

دانشگاه توبینگن در بیانیه ای افزوده است:بسیار نادر است که بتوان چنین حجم قابل توجهی از استراکا را یافت. به گفته پژوهشگران مقادیر مشابهی پیش تر تنها یک بار در نزدیکی دره پادشاهان در اقصر کشف شده اند.

آتریبیس در نزدیکی شهر امروزی سوهاگ در ساحل غربی رود نیل واقع شده است و بیش از 100 سال است که مورد حفاری و آنالیز قرار گرفته است.

با این وجود، پژوهش های فشرده تر در این سایت باستان شناسی 30 هکتاری در سال 2003 میلادی شروع شد زمانی که دانشگاه توبینگن و وزارت گردشگری آتریبیس را راه اندازی کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1515

به "کشف تنبیه دانش آموزان بدرفتار بر روی قطعات سفال باستانی مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تنبیه دانش آموزان بدرفتار بر روی قطعات سفال باستانی مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید