کشت گیاهان دارویی در 250 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/آذربایجان غربی سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : سال جاری به منظور ترویج کشت گیاهان دارویی کم آب بر، 250 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت بهاره گیاهان دارویی قرار می گیرد.

کشت گیاهان دارویی در 250 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، جلال بوتراب با بیان اینکه یکی از اولویت های اساسی وزارتخانه توسعه گیاهان دارویی کم آب بر در کشور است ، اضافه نمود: زمینه رویش و توسعه کشت انواع گیاهان دارویی در استان فراهم است و در صورت توجه به آن و توسعه کشت این گونه گیاهان، می توان برای اشتغال، فراوری و صادرات بیشتر بسترسازی کرد.

بوتراب اضافه نمود: کشت بهاره گیاهان دارویی در سطح شهرستانهای حوزه آبریز دریاچه ارومیه شروع شده است که این کشت ها شامل طرح برنامه عملیاتی سال 1400 در سطح 250 هکتار از اراضی کشاورزی واقع در شهرستان های تکاب ،شاهین دژ و بوکان با مشارکت و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های مذکور و تحت نظر مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ، به وسیله عقد قرارداد با شرکت های فنی مشاوره ای کشاورزی در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی بذور و نشا یارانه ای و رایگان گیاهان دارویی شامل گونه های سیاه دانه، اسطوخودوس، سرخارگل، گل گاوزبان ایرانی، آویشن باغی، زیره سبز، زنیان، رازیانه، همواره بهار و گل محمدی مجموعا در سطح 90 هکتار، از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و با همکاری انجمن ملی گیاهان دارویی واقع در شهرستان ارومیه و در کلیه شهرستانهای حوزه در حال کشت و یا انجام مراحل کاشت است.

بوتراب با بیان اینکه کشاورزی در آذربایجان غربی به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های توسعه مالی استان به شمار می رود و در سال های اخیر به سبب خشکی دریاچه ارومیه کشت گیاهان کم آب بر مورد توجه قرارگرفته است، اضافه نمود: در راستای حمایت و توسعه کشت گیاهانی دارویی کم آب بر از بین گیاهان منتخب، سایر گیاهان دارویی ارزشمند نیز درحال مکان یابی و کشت هستند که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی است وفراوریکنندگان آنها می توانند از تسهیلات بند الف تبصره 18 بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1110

به "کشت گیاهان دارویی در 250 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت گیاهان دارویی در 250 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید