تورهای چین: ژاپن هم المپیک زمستانی چین را تحریم کرد

به گزارش جملات زیبا، ایرنا نوشت: ژاپن روز آدینه و در آستانه برگزاری بازی های المپیک زمستان چین، در پیروی از اقدام مشابه آمریکا مبنی بر تحریم دیپلماتیک این بازی ها گفت هیچ مقام دولتی را به چین برای حضور در این رویداد بین المللی اعزام نخواهد کرد.

تورهای چین: ژاپن هم المپیک زمستانی چین را تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت ژاپن گفت که تنها بعضی مقام های کمیته المپیک ژاپن از جمله خانم سیکو هاشیموتو مسئول برگزاری المپیک توکیو همراه تیم به چین اعزام خواهند شد.

ژاپن از موضع آمریکا در خصوص عدم رعایت حقوق بشر در چین حمایت می نماید، اما در عین حال توکیو روابط مالی نزدیکی با پکن دارد، ضمن اینکه در تدارک برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد افتتاح روابط رسمی با چین در سال آینده میلادی است.

این در حالی است که فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن با فشار فزاینده ای از طرف حزب حاکم لیبرال دموکرات خود برای اتخاذ موضع سخت تری نسبت به چین روبه رو شده است.

در چند روز گذشته کشورهای مختلف به تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن پرداختند. چنانچه نخست وزیر انگلیس گفت که هیچکدام از وزرای دولت این کشور در المپیک زمستانی پکن حضور پیدا نخواهد کرد. بعلاوه کاخ سفید گفت که مقامات دولت آمریکا با توجه به سوابق حقوق بشری چین، المپیک زمستانی را تحریم می نماید؛ هر چند ورزشکاران آمریکایی برای حضور در این رقابت ها به چین سفر خواهند کرد.

در این میان کانادا هم به جمع تحریم کنندگان المپیک زمستانی پکن پیوست و این امر سبب شد تا رسانه رسمی سفارت چین در کانادا به تصمیم این کشور برای تحریم المپیک زمستانی 2022 به میزبانی پکن اعتراض کند. پیش از کانادا کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلیس این بازی ها را تحریم دیپلماتیک نموده بودند.

چین در واکنش به اقدام تحریم المپیک زمستانی از سوی آمریکا هشدار داد این موضوع می تواند منجر به مخدوش شدن همکاری های دوجانبه و گفت و گوهای دو طرفه در زمینه مسائل مهم گردد.

چین با درخواست کنار گذاشتن ورزش از سیاست، به آمریکا هشدار داد تحریم المپیک زمستانی پکن از سوی این کشور می تواند بر روابط و همکاری های دو کشور تاثیرات مخرب و بدی بگذارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1448

به "تورهای چین: ژاپن هم المپیک زمستانی چین را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: ژاپن هم المپیک زمستانی چین را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید