فستیوال یخ و برف هاربین؛ عظیم ترین جشنواره آثار یخی چین، عکس

به گزارش جملات زیبا، فستیوال یخ و برف هاربین (Harbin Ice and Snow Festival) اولین بار در سال 1985 در شهر هاربین برپا شد. از اوایل ماه ژانویه تا ماه مارس می توانید در این فستیوال شرکت کنید و بهترین مجموعه های هنری یخی را در آن ببینید. مکان های برگزاری فستیوال جزیره خورشید (Sun Island)، دنیای یخ و برف (Ice and Snow World) و پارک ژائولین (Zhaolin Park) هستند. موقعیت جغرافیایی شهر هاربین در شمال شرقی چین به گونه ای است که آب و هوای آن سرد بوده و این وجود مقادیر فراوانی یخ و برف طبیعی را موجب می گردد. این شهر یخی مهد هنرهای یخی و برفی است و مجسمه های هنری و بدیعی که در آن ساخته می شوند، شهرت دارند. البته فستیوال فانوس یخی (Ice Lantern Festival) پیش از فستیوال یخ و برف هاربین وجود داشت و هنوز در بین کسانی که هر سال به این شهر سفر می نمایند بهترین رویداد به شمار می رود.

فستیوال یخ و برف هاربین؛ عظیم ترین جشنواره آثار یخی چین، عکس

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اولین فانوس های یخی را مردم شمال شرقی چین در زمان سلسله چینگ (Qing Dynasty) در فصل زمستان ساخته و استفاده می کردند. روستاییان و ماهیگیران فانوس های یخی را به عنوان نورافکن های ماهیگیری و غیره در ماه های زمستان به کار می بردند. در آن موقع برای ساخت فانوس یخی به سادگی آب را درون سطل ریخته و در هوای سرد بیرون می گذاشتند تا یخ بزند. سپس به آرامی به آن گرما می دادند و تا قبل از اینکه یخ کاملاً آب شود، آن را جدا می کردند که شکل سطل را به خود گرفته بود. در بالای آن سوراخی ایجاد نموده و با تراشیدن یخ، آن را به شکل ظرف توخالی در می آوردند. در نهایت شمعی در فضای خالی قرار می دادند که تبدیل به فانوسی محافظت شده در مقابل باد شد.

این فانوس یخی در تمام نواحی اطراف شهر به تدریج هواداران بسیاری پیدا کنید. مردم فانوس های یخی را بیرون از خانه های خود قرار می دادند یا در بعضی از جشن های سنتی بچه ها با آن ها سرگرم می شدند. بنابراین این اتفاق سرآغاز فستیوال یخ هاربین بود. اگرچه در طول زمان تغییرات بسیاری در تکنیک ساخت فانوس یخی آن ایجاد شد و اکنون آثاری خلاقانه، ظریف و هنری را در این فستیوال مشاهده می کنید.

امروزه در این فستیوال شاهد مجموعه ای از ساخته های قالبی با یخ و برف و همراه با نورپردازی و موسیقی های جذاب خواهید بود؛ از معماری بناهای یخی گرفته تا گل ها و مجسمه ها. فستیوال یخ و برف هاربین علاوه بر نمایش آثار هنری، به یک رویداد فرهنگی بین المللی سالیانه تبدیل شده است. هر سال جمعی از ماهرترین مجسمه سازان و هواداران این هنر از آمریکا، کانادا ، ژاپن ، سنگاپور ، روسیه ، چین و غیره در این جشنواره حضور پیدا نموده و با هم به رقابت و تعامل در دنیای یخ و برف می پردازند. فانوس های یخی هاربین در بسیاری از شهرهای اصلی چین و همینطور کشورهای دیگری در آسیا ، اروپا ، آمریکای شمالی ، آفریقا و اقیانوسیه به نمایش گذاشته می شوند. بیش از چهل سال است که منابع طبیعی یخ و برف شهر بساط سرگرمی و لذت بازدیدنمایندگان از آن را فراهم می نمایند. در طی فستیوال مسابقات ورزشی مانند اسکیت و سورتمه روی یخ هم برگزار می شود. جشن ها، مراسم عروسی و دیگر برنامه ها امروزه به این دنیای یخی افزوده شده که جذابیت این فستیوال عظیم هنری، فرهنگی، ورزشی و گردشگری را افزایش داده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 751

به "فستیوال یخ و برف هاربین؛ عظیم ترین جشنواره آثار یخی چین، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال یخ و برف هاربین؛ عظیم ترین جشنواره آثار یخی چین، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید