پیشگامان اقتصاد دیجیتال به میدان می آیند

به گزارش جملات زیبا، تعامل با شرکت های عظیم و پیشگامان اقتصاد الکترونیکی از دغدغه های اصلی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. استفاده از تجارب این شرکت های مالی می تواند به شناخت درست و هدفمند نیازهای این حوزه یاری کند.

پیشگامان اقتصاد دیجیتال به میدان می آیند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعامل با شرکت های عظیم و پیشگامان اقتصاد الکترونیکی از دغدغه های اصلی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. استفاده از تجارب این شرکت های مالی می تواند به شناخت درست و هدفمند احتیاجهای این حوزه یاری کند.

چند سالی است که با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور، ثابت شده است که احتیاجهای صنایع تنها در تامین پول و سرمایه خلاصه نمی گردد و این نیروی انسانی خلاق است که می تواند پاسخ گوی احتیاج کشور باشد. شرکت هایی گاه در قواره کوچک اما با شناخت درست از احتیاجها و نقاط کور صنایع مختلف، راه های علمی و درستی را در اختیار مدیران قرار می دهند.

در این میان یکی از بخش هایی که با حضور بخش خصوصی و شرکت های پیشگام قرار است رشد یابد، اقتصاد دیجیتال است مالی که راه خود را در اقتصاد سنتی باز نموده و با سرعتی بالا به همه بخش ها رخنه نموده است. ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با توجه به اهمیت استفاده از این توانمندی ها و تجارب چند ساله، تعامل با شرکت های عظیم و پیشگامان اقتصاد دیجیتال را در اولویت کاری خود قرار داده است.

این برنامه بر اساس مشارکت با شرکت های عظیم و پیشگامان این عرصه اتفاق می افتد. قرار بر این است که این کار با هدف افزایش نفوذ فناوری های دیجیتال و پیشبرد برنامه های متنوع سازی توسعه بازار و صادرات انجام گردد.

متنوع سازی اکوسیستم از منظر شکل گیری بازیگران و استارتاپ های مرتبط با حوزه های مساله محور اولویت دار، افزایش نفوذ و انتشار فناوری های دیجیتال در صنایع، افزایش آگاهی عمومی و توانمندی های عمومی و تخصصی در حوزه دیجیتال، افزایش سهم فراوری دانش در حوزه فناوری های دیجیتال با رویکرد مالی و بازارمحور و افزایش حجم بازار و صادرات حوزه دیجیتال از دیگر اهدافی است که در ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 328

به "پیشگامان اقتصاد دیجیتال به میدان می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگامان اقتصاد دیجیتال به میدان می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید