پلیس نظامی روسیه از تخلف کاروان نظامیان آمریکایی در سوریه جلوگیری کرد

به گزارش جملات زیبا، طبق اطلاعات مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، 6 نفربر زرهی آمریکایی در حال حرکت در جهت غیرتوافق شده ای در استان حسکه بودند که از طریق نیروهای پلیس نظامی روسیه متوقف و بازگردانده شدند.

پلیس نظامی روسیه از تخلف کاروان نظامیان آمریکایی در سوریه جلوگیری کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دریادار الکساندر کارپوف معاون فرمانده مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد، اظهار داشت که نظامیان آمریکایی قوانین مربوط به ممانعت از بروز برخوردهای نظامی در خاک سوریه را نقض کردند.

این مقام نظامی روس توضیح داد: در منطقه ها شمال شرقی سوریه در استان حسکه، مورد جدیدی از نقض قوانین مربوط به حرکت کاروان های نظامی از سوی واحدهای نظامی آمریکایی که بطور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند ثبت شده است. روز پنج شنبه شش خودروی نفربر زرهی آمریکایی در بزرگراه ام-4 سوریه به سمت غرب و در راستای که از قبل مورد توافق قرار نگرفته بود، در حال حرکت بودند. در این رابطه، نیروهای پلیس نظامی روسیه آنها را متوقف کرده و در راستا مخالف بازگرداندند.

در همین رابطه، پنتاگون از تفسیر اطلاعات وزارت دفاع روسیه درباره نقض توافقات در سوریه از سوی یک کاروان از نیروهای نظامی آمریکایی خودداری کرد. جسیکا مک نالتی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران دراین باره گفت: من هیچ اطلاعی در این باره ندارم.

مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه در اوایل ماه مه هم از این موضوع ابراز نگرانی کرده بود که تردد محموله های نظامی و تغییر محل استقرار تجهیزات فنی نیروهای ائتلاف آمریکایی در منطقه ها شرقی سوریه افزایش پیدا کرده است. طرف روسی تأکید کرده بود که دولت سوریه خود بطور مستقل قادر است از عهده هسته های تروریستی به جای مانده در این کشور برآید و حضور واحدهای نظامی کشورهای غربی در خاک این کشور، کاملاً غیرقانونی و مغایر با قوانین بین المللی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1220

به "پلیس نظامی روسیه از تخلف کاروان نظامیان آمریکایی در سوریه جلوگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس نظامی روسیه از تخلف کاروان نظامیان آمریکایی در سوریه جلوگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید