پایگاه های جمع آوری فطریه باید مجوز فعالیت داشته باشند

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از صدور مجوز برای 4154 پایگاه شهری و روستایی برای جمع آوری فطریه و کفارات همزمان با عید فطر در سطح استان خبر داد و اضافه نمود: هر نوع پایگاه جمع آوری زکات فطریه و کفاره در روز عید سعید فطر باید مجوز فعالیت داشته باشند و فعالیت این پایگاه ها از اذان مغرب آخرین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا انتها روز عید فطر ادامه دارد.

پایگاه های جمع آوری فطریه باید مجوز فعالیت داشته باشند

حبیب الله آسوده با اعلام اینکه پایگاه های این نهاد در فضای روباز و در مجاورت اماکن برگزاری نماز عید فطر برپا می شود، اظهار کرد: پایگاه های جذب فطریه و کفاره شامل دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه است. 1560 پایگاه در مشهد برپا می شود که 200 پایگاه در اطراف حرم مطهر رضوی و 2594 پایگاه در دیگر شهرستانهای استان هستند.

وی با بیان اینکه جهت دسترسی آسان 20 درصد از صندوق های بزرگ صدقه نصب شده در معابر عمومی برای جمع آوری زکات فطره و کفاره برای مدت محدود در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به این منظور 1000 صندوق صدقه در مشهد به این موضوع تخصیص داده شده و نیکوکاران می توانند نسبت به پرداخت نقدی کفارات و فطریه خود مطابق دستورالعمل نصب شده بر روی صندوق اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: فقط دبیرخانه شورای زکات استان که در کمیته امداد مستقر است، می تواند مجوز فعالیت برای پایگاه ها را صادر کند.

آسوده با بیان اینکه ناظران شورای زکات به صورت کامل پایگاه ها را مورد رصد قرار می دهند، بیان نمود: مردم مومن در پرداخت وجوه فطریه و کفاره خود دقت لازم را داشته باشند تا این امر به افراد معتبر و صندوق های ممهور به آرم شورای زکات پرداخت شود. همچنین تلفن 3128 با پیش شماره 051 آماده پاسخگویی به سوالات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، وی ادامه داد: در راستای دستورالعمل های بهداشتی نیکوکاران می توانند با شماره گیری کد # 5 051 8877 نسبت به پرداخت وجوه زکات فطریه و کفاره خود بدون بیرون آمدن از منزل و ازطریق گوشی همراه اقدام کنند.

آسوده با تاکید بر اینکه مستحب است فطریه و کفاره ابتدا بین اقوام و آشنایان نیازمند در خانواده و همسایه و سپس سایرین پرداخت شود، ادامه داد: فطریه های دریافتی از محل پایگاه ها و بسترهای الکترونیکی اعلام شده، در کوتاه ترین زمان به حساب سرپرستان خانوارهای نیازمند شناسایی شده بر اساس اولویت واریز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1113

به "پایگاه های جمع آوری فطریه باید مجوز فعالیت داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه های جمع آوری فطریه باید مجوز فعالیت داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید