پاریس: بابت مدل آزادی بیان در فرانسه عذرخواهی نمی کنیم

به گزارش جملات زیبا، وزیر مشاور در امور اروپای فرانسه توهین به مقدسات دین مسلمانان را آزادی بیان دانسته و گفت که پاریس بابت مدل آزادی بیان خود هرگز عذرخواهی نخواهد کرد.

پاریس: بابت مدل آزادی بیان در فرانسه عذرخواهی نمی کنیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کلیمنت بون وزیر امور اروپای فرانسه درباره رویکرد اسلام ستیزانه مقامات این کشور گفت که ما باید در این باره شرح دهیم، اما نباید عذرخواهی کنیم.

وی که در مصاحبه ای این موضوع را مطرح می کرد، اضافه نمود: ما قطعا باید شرح دهیم، اما ما نباید عذرخواهی کنیم. دوباره من معتقدم که بعضی کشور ها و بعضی سیاستمدار ها از این سردرگمی برای ایجاد تنش و تنفر استفاده نموده اند.

این مقام فرانسوی افزود: این شفاف است که ما این مدل از آزادی بیان را محدود نخواهیم کرد همچنین علیه هیچ دینی نیستیم. فرانسه کشور آزادی بیان و آزادی مذاهب خواهد بود. ما قطعا درباره مدل آزادی خود عذرخواهی نخواهیم کرد.

اظهارات اسلام ستیزانه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) و اصرار ماکرون در ارائه لایحه ای ضداسلامی سبب شده تا فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار بگیرد.

پس از آن نیز، رئیس جمهورفرانسه در پیامی در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی گفت که هیچ چیزی سبب عقب نشینی فرانسه نخواهد شد.

تا به امروز در بسیاری از کشور های اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواهان عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده اند.

همچنین در بسیاری از کشور های اسلامی پویش تحریم کالا های فرانسوی به راه افتاده که این اقدام موجب هراس مقامات این کشور اروپایی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 709

به "پاریس: بابت مدل آزادی بیان در فرانسه عذرخواهی نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: بابت مدل آزادی بیان در فرانسه عذرخواهی نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید