واکنش وزارت بهداشت به یک شایعه درباره واکسیناسیون پاکبانان

به گزارش جملات زیبا، در چند روز اخیر که واکسیناسیون پاکبانان در شهرهای مختلف آغاز شده است، شایعه ای در فضای مجازی منتشر شده که بر مبنای آن دولت در حال آزمایش واکسن ایرانی- کوبایی بر روی این پاکبانان است. امروز وزارت بهداشت به این شایعه واکنش نشان داد.

واکنش وزارت بهداشت به یک شایعه درباره واکسیناسیون پاکبانان

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: مطالب عنوان شده مبنی بر واکسیناسیون افراد در کمپین واکسیناسیون عمومی با واکسن مشترک کوبا و پاستور کذب محض و البته زاییده اذهان بیمار و مغرض است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: واکسیناسیون علیه کووید 19 در ایران فعلا صرفا با واکسن های دارای مجوز مصرف، شامل واکسن اسپوتنیک وی، واکسن کوواکسین، واکسن سینوفارم انجام می شود و بزودی واکسن آسترزنکا/آکسفورد تولیدی کره جنوبی نیز به این کمپین خواهد پیوست.

جهانپور درباره زمان آغاز کازآزمایی بالینی واکسن ایرانی کوبایی کرونا در ایران بیان نمود: فاز 3 کارآزمایی بالینی مشترک موسسه فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بعد از تعطیلات نوروزی انجام خواهد شد و بدین منظور 100 هزار دز واکسن بالقوه در روز های پایانی سال گذشته ارسال شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: فاز 3 این مطالعه بالینی در کوبا در روز های اخیر آغاز شده، بعد از تعطیلات نوروزی در 7 دانشگاه علوم پزشکی منتخب در گروه های داوطلب انجام خواهد شد و این موضوع هیچ ارتباطی با برنامه واکسیناسیون کشوری علیه کووید 19 نداشته و ندارد.

جهانپور شرح داد: در صورت موفقیت فاز 3 و نتایج آن، این واکسن در هر دو کشور ایران و کوبا وارد فاز تولید انبوه و استفاده عمومی خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1027

به "واکنش وزارت بهداشت به یک شایعه درباره واکسیناسیون پاکبانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت بهداشت به یک شایعه درباره واکسیناسیون پاکبانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید