هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری در پوشش فروش سوالات امتحانی

به گزارش جملات زیبا، رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از دانش آموزان و دانشجویان در پوشش فروش سوالات امتحانی هشدار داد.

هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری در پوشش فروش سوالات امتحانی

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره احتمال کلاهبرداری از دانش آموزان و دانشجویان در پوشش فروش سوالات گفت: همه ساله در ایام امتحانات افراد سودجو با بهانه هایی مانند فروش سوالات امتحان و دارا بودن پاسخنامه و ... اقدام به کلاهبرداری از برخی از دانش آموزان و دانشجویان می کنند؛ امسال نیز با توجه به شرایط ناشی از کرونا و افزایش ارتباطات آنلاین احتمال اینکه افراد سودجو بخواهند اقدام به کلاهبرداری به بهانه مشابه کنند وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل هشدار ما به تمامی دانش آموزان و خانواده های آنان و نیز دانشجویان این است که به هیچ عنوان فریب چنین ادعاهایی را نخورند، چرا که اساسا احتمال نشت سوالات امتحان چه امتحانات حضوری و چه امتحانات مجازی وجود ندارد و افرادی هم که چنین ادعایی کنند، ادعایشان کذب است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ اضافه کرد: گاهی افراد سودجو با طراحی سایتی و قراردادن لینکهای فروش سوالات امتحانی اقدام به هدایت کاربران به صفحات جعلی و فیشینگ کرده و حساب بانکی کاربران را خالی می کنند.

گودرزی ادامه داد: همچنین در مواردی دیگر نیز افراد سودجو اقدام به انتشار فایلهایی در فضای مجازی کرده و ادعا می کنند که حاوی سوالات امتحانی است، اما این فایلها در واقع حاوی بدافزار بوده و پس از دانلود و اجرا، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می برد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر تعدادی از این افراد دستگیر شدهاند، گفت: همچنان هم درصورت رویت، پلیس با چنین مواردی برخورد خواهد کرد لذا درخواست ما از شهروندان این است که موارد مشکوک را به پلیس فتا گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 547

به "هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری در پوشش فروش سوالات امتحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری در پوشش فروش سوالات امتحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید