هزینه بازسازی لیبی 120 میلیارد دلار اعلام شد

به گزارش جملات زیبا، وزیر اقتصاد لیبی بامداد شنبه در مورد بازسازی کشورش گفت: لیبی نیازمند حدود 120 میلیارد دلار برای بازسازی در طول 10 سال آینده است.

هزینه بازسازی لیبی 120 میلیارد دلار اعلام شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سلامه الغویل به شبکه 218 لیبی گفت: شرکت های تونسی، مصری، ترکیه ای، ایتالیایی و آلمانی بیشترین شانس را در طرح های بازسازی کشورش خواهد داشت.

وی اضافه نمود: طرح بازسازی لیبی، 30 درصد فرصت شغلی برای بیکاران ایجاد خواهد نمود.

الغویل درصد مشارکت بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی یا عمومی را 60 به 40 دانست.

این درحالی است که پیشتر صندوق بین المللی پول هزینه بازسازی لیبی را 200 میلیارد دلار برآورد نموده بود.

دولت لیبی روز پنجشنبه نیز اعلام نمود، صندوقی برای بازسازی شهرهای آسیب دیده از جنگ در سال های اخیر ایجاد نموده است.

براساس بیانیه دولت وحدت ملی لیبی، یک صندوق اعتباری به ارزش یک ملیارد و 500 میلیون (دینار لیبیایی) معادل 335 میلیون دلار برای بازسازی دومین شهر عظیم بنغازی و شرق شهر درنه ساخته است.

گفته می گردد، این صندوق بازسازی، یک نهاد حقوقی مستقر در شهر بنغازی در شرق لیبی است که با هدف بازسازی مناطق ویران شده در جنگ و بازسازی خسارات وارده به زیرساخت ها و ساختمان ها ایجاد شده است.

لیبی به خاطر آسیب های وارد شده به زیر ساخت های خود از سال 2011 و شروع جنگ داخلی به ویژه در بخش انرژی، با بحران کمبود برق و خاموشی های مکرر روبروست.

لیبی با داشتن 48 میلیارد بشکه ذخایر نفت خام در رتبه نخست قاره آفریقا و رتبه نهم کشورهای دارای بیشترین ذخایر نفتی در جهان قرار گرفته است.

پیش از شروع جنگ های داخلی در لیبی در سال 2011، این کشور با صادرات سالانه 403 میلیون بشکه نفت خام به اروپا، 11 درصد از نفت خام مورد احتیاج کشورهای اروپایی را تامین می کرد و به عنوان سومین تامین کننده نفت خام مورد احتیاج این قاره پس از نروژ و روسیه شناخته می شد.

لیبی پس از سقوط معمر قذافی دیکتار این کشور در سال 2011 دستخوش ناآرامی ها و جنگ داخلی شد که بر اثر آن بسیاری از زیر ساخت های این کشور از جمله بخش فراوری انرژی آسیب جدی دیده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1099

به "هزینه بازسازی لیبی 120 میلیارد دلار اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه بازسازی لیبی 120 میلیارد دلار اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید