مکزیک بهشت جدید تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی

به گزارش جملات زیبا، تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی تایوانی نظیر فاکسکان و پگاترون در میان شرکتهای آسیایی هستند که در واکنش به جنگ تجاری آمریکا و چین به دنبال جابجایی زنجیره تامین از چین و ساخت کارخانه های جدید در مکزیک هستند.

مکزیک بهشت جدید تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، چنین طرحهایی به منزله میلیاردها دلار سرمایه گذاری جدید در چند سال آینده در مکزیک است که در پی شیوع ویروس کرونا با بدترین رکود اقتصادی خود از زمان رکود عظیم دهه 1930 تا به امروز روبرو شده است.

شرکتهای فاکسکان و پگاترون، پیمانکاران چندین سازنده تلفن همراه از جمله اپل هستند. البته هنوز معلوم نیست این شرکتها با کدام شرکتها در مکزیک همکاری خواهند کرد.

دو منبع مطلع به رویترز گفتند: فاکسکان میخواهد از این کارخانه برای ساخت گوشیهای آیفون استفاده کند. با این حال یکی از این منابع مطلع گفت هیچ نشانه ای از مشارکت مستقیم اپل در طرح مذکور وجود ندارد.

به گفته منابع مطلع، فاکسکان احتمال تصمیم نهایی درباره کارخانه جدید را اواخر سال جاری می گیرد و کار ساخت پس از آن شروع خواهد شد اما هنوز هیچ قطعیتی درباره انجام چنین طرحی وجود ندارد.

پگاترون هم سرگرم مذاکرات اولیه با وام دهندگان درباره تاسیسات فراوریی جدید در مکزیک برای مونتاژ تراشه ها و سایر قطعات الکترونیکی است.

فاکسکان پنج کارخانه در مکزیک دارد که عمدتا تلویزیون و سرور فراوری می نمایند و توسعه فعالیتش در این کشور به منزله تغییر جهت تدریجی و گسترده زنجیره تامین جهانی از چین در بحبوحه جنگ تجاری پکن و واشنگتن و بحران ویروس کرونا است.

دولت ترامپ در حال آنالیز مشوقهای اقتصادی برای تشویق شرکتها برای خارج کردن تاسیسات فراوریشان از آسیا به ایالات متحده، آمریکای جنوبی و کارائیب است.

مکزیک که توافق تجارت آزاد جدیدی با آمریکا امضا نموده است، از مزایای دیگری مانند نزدیکی به عظیمترین بازار مصرفی جهان و دستمزدهای اندک برخوردار است. با وجود رکود جهانی و نگرانیها نسبت به فضای کسب و کار در دولت اندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رییس جمهور مکزیک، آمارها نشان داده که سرمایه گذاری خارجی در این کشور سال جاری تا حدود زیادی ثابت مانده است.

یک منبع مطلع سوم دیگری به رویترز گفت: فاکسکان با دولت مکزیک تماس گرفته و مذاکرات در مراحل اولیه واقع شده است با این حال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک مایه نگرانی اصلی برای سرمایه گذاری احتاقتصادی است.

فاکسکان که رسما هون های پرسیژن اینداستری نام دارد، در بیانیه ای گفت اگرچه به توسعه فعالیتهای جهانی خود ادامه می دهد و یک سرمایه گذار فعال در مکزیک است اما فعلا برنامه ای برای افزایش این سرمایه گذاریها ندارد.

رویترز در ژوییه گزارش نموده بود فاکسکان میخواهد حداکثر یک میلیارد دلار برای توسعه کارخانه ای در هند برای مونتاژ گوشیهای اپل سرمایه گذاری کند.

بر اساس گزارش رویترز، لی یانگ وی، رییس هیات مدیره فاکسکان 12 اوت در کنفرانسی با سرمایه گذاران گفته بود جهان پس از تنشهای چین و آمریکا به دو گروه تقسیم شده و شرکتش در کوشش برای فراهم کردن دو مجموعه زنجیره تامین برای خدمات رسانی به این دو بازار است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 651

به "مکزیک بهشت جدید تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکزیک بهشت جدید تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید