مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید

به گزارش جملات زیبا، یکی از محله های اوقافی تهران جایی است که به همین نام نیز شناخته می گردد. با آنالیز نقشه محله های اوقافی در تهران متوجه می شویم که محله اوقاف در ابتدا بسیار وسیع تر از اکنون بوده است و در پی تقسیمات شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری منطقه4 تهران محدوده جدیدی پیدا کرد. در سال 1387 و با جدا شدن قسمتی از این محله، محدوده جغرافیایی اوقاف کوچک تر شد. در واقع این محله به دو محله جدید تقسیم شد یکی اوقاف و دیگری علم و صنعت.

مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید

فقر اطلاعات و مطلعی در مورد وقف و زمین های وقفی در محله های اوقافی تهران به روشنی و وضوح در میان افرادی که بیش ترین ارتباط عملی با این زمین ها را دارند وجود دارد و عدم روشنگری سازمان اوقاف در ارائه نقشه محله های اوقافی و نبود پیوست فرهنگی قوی در این زمینه موجب سردرگمی مردم، متضرر شدن بسیاری از آن-ها و تبلیغ منفی علیه وقف شده است که قدر مسلم با برگزاری دوره های آموزشی ویژه بنگاه داران و مالکان زمین های وقفی، می توان این فرایند را معکوس کرد.

یکی از مزایای سند اوقافی می تواند برای افرادی باشد که بودجه کمی دارند؛ چرا که نه تنها می توانند صاحب ملک شوند، بلکه اگر ملک اوقافی را به صورت زمین خریداری نمایند امکان دریافت وام و ساخت وساز روی آن وجود دارد.

در نقشه محله های اوقافی و از نظر صندلی جغرافیایی و شهری، شهرک غرب در منطقه 2 شهرداری تهران واقع و دارای هفت فاز مسکونی است. سعادت آباد در شمال، بزرگراه همت در جنوب، خیابان فرحزادی در غرب و رودخانه درکه در کنار بزرگراه چمران و ده ونک در شرق این محله، حدود چهارگانه شهرک غرب را تعیین می نمایند. شهرک غرب به چند اتوبان اصلی مانند همت، چمران و شیخ فضل الله نوری دسترسی مستقیم دارد و به علت داشتن خیابان های پهن معمولا مسئله ای از لحاظ ترافیک وجود ندارد.

منبع مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید

انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1334

به "مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید