مصر در پی تبدیل زباله به سوخت و گرافن است

به گزارش جملات زیبا، مصر و شرکت انرژی 3 (Energy 3) تفاهم نامه ای برای فراوری سوخت زیستی وگرافن از زباله را امضا کردند. قرار است ایستگاه بازیافت زباله ساخته گردد که زباله ها را به سوخت و مواد نانویی با ارزش تبدیل کند.

مصر در پی تبدیل زباله به سوخت و گرافن است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مصر و شرکت انرژی 3 (Energy 3) تفاهم نامه ای برای فراوری سوخت زیستی وگرافن از زباله را امضا کردند. قرار است ایستگاه بازیافت زباله ساخته گردد که زباله ها را به سوخت و مواد نانویی با ارزش تبدیل کند.

مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر در مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت امور خارجه و شرکت انرژی 3 برای ساخت ایستگاه بازیافت زباله که سوخت زیستی و گرافن فراوری می نماید، شرکت کرد.

یاسمین فواد وزیر محیط زیست مصر گفت که مرکز محیط زیست جهانی به مصر 8 میلیون دلار برای بومی سازی فناوری بازیافت زباله های الکترونیکی و پزشکی یاری نموده است.

مرکز محیط زیست جهانی 8.1 میلیون دلار نیز برای اجرای پروژه مدیریت پایدار آلاینده های آلی پایدار (PoPs) به مصر اعطا نموده بود. این پروژه که به وسیله صندوق مدیریت آلودگی و سلامت محیطی (PMEH) گروه بانک جهانی با 750،000 دلار تامین مالی شد، به کشور مصر یاری کرد تا از شر 1000 تن آفت کش های سمی و روغن های آلوده به بی فنیل های پلی کلر (PCB) خلاص گردد.

هزینه کل این پروژه 23 میلیون دلار است که عمدتاً به وسیله تعدادی از وزارتخانه های مصر تامین شده است. وزیر محیط زیست شرح داد که نمونه هایی از سموم مختلف از بسیاری از استان ها جمع آوری شده است. سپس مطالعاتی برای آنالیز امکان دفع آن ها به وسیله کارخانه های بزرگ سیمان صورت گرفته است.

در خصوص روغن های آلوده به PCB که از نیروگاه های انتقال برق می آمدند، سم زدایی و بازیافت شدند که با توجه به قیمت های بالای آن ها، بازده مالی زیادی به دست آورده است.

وی توضیح داد: پس از بازرسی 13 هزار نیروگاه انتقال برق در سراسر کشور، مطالعات علمی انجام شد که منجر به تصمیم گیری برای واردات دو واحد سم زدایی PCB شد.

فواد تاکید نمود: واحد های وارداتی جدیدترین واحد های موجود در بازار هستند، زیرا بدون احتیاج به تعطیلی نیروگاه های انتقال، قابلیت سم زدایی از روغن ها را دارند. آن ها بعلاوه می توانند انواع دیگر سموم را از بین ببرند و از ایمنی بالایی برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1572

به "مصر در پی تبدیل زباله به سوخت و گرافن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر در پی تبدیل زباله به سوخت و گرافن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید