فرانسه خطاب به میشل عون: یا حریری یا حکومت نظامی

به گزارش جملات زیبا، تسنیم نوشت: فرانسه به ریاست جمهوری لبنان گفته است که اگر سعد الحریری مجددا نخست وزیر نشود تنها گزینه برای شرایط لبنان، تشکیل حکومت نظامی است.

فرانسه خطاب به میشل عون: یا حریری یا حکومت نظامی

روزنامه کویتی الانباء به نقل از منابعی گزارش داد که پاریس به ریاست جمهوری لبنان توصیه کرده است که سعد الحریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور را مامور تشکیل دولت جدید کند، در غیر این صورت، دولت نظامی تنها گزینه ممکن خواهد بود؛ چرا که دیگر شرایط لبنان قابل تحمل نیست.

الانباء اعلام کرد، ایالات متحده عناوینی اصلی را برای شرایط لبنان تحمیل و پاریس را مامور بررسی های دقیق در این باره کرده است.

این روزنامه کویتی روز جمعه نیز در گزارشی مدعی شده بود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پیام ویژه ای را از سوی فرانسه در مورد اوضاع اقتصادی کنونی در لبنان دریافت کرده که دربردارنده هشدارهایی نسبت به اوضاع اقتصادی در لبنان و انعکاس آن بر این حزب و حامیانش است.

در همین حال، شیخ نعیم قاسم معاون حزب الله روز گذشته طی اظهاراتی تأکید کرد، طرف های خارجی دریافته اند که نمی توانند گزینه ای بر لبنان تحمیل کنند و تصمیم نهایی بر عهده طرف های داخلی است.

سعد الحریری که به دنبال تظاهرات گسترده مردمی از سمت نخست وزیر استعفا داده است، هفته قبل گفت، قصدی برای نخست وزیر شدن مجدد ندارد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 56

به "فرانسه خطاب به میشل عون: یا حریری یا حکومت نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه خطاب به میشل عون: یا حریری یا حکومت نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید