علی نژاد: در واترپلو گام های بلندی برداشته شد

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش اظهارکرد: فدراسیون شنا جزو فدراسیون هایی است که توسط یکی از قهرمانان خوب ورزش و برخاسته از بدنه همین رشته اداره می گردد و در حوزه مدیریتی توفیقات خیلی خوبی بدست آورده است. به نظرم با یاری همکاران خوبی که جذب کردند موفقیت های زیادی داشتند. این کار گروهی خوب موجب اتفاقات بزرگی شده و آن چه در جاکارتا روی داد را نمی توانیم فراموش کنیم. به واقع کسب مدال بعد از 44 سال را نمی توانیم فراموش کنیم.

علی نژاد: در واترپلو گام های بلندی برداشته شد

وی ادامه داد: پس از این موفقیت بچه های واترپلو در ملاقات با رهبری خواهان معافیت شدند و یک امتیاز بزرگتری برای کل بدنه ورزش ایران لحاظ شد. در حوزه شنا و شیرجه هر چند مدال هایی در رده های سنی و بزرگسالان کسب کردیم اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم. به نظر می آید با یک کار اصولی و بهره برداری از ظرفیت همگانی شنا که در سبد فرهنگی خانوارهاست می توان به کار گلخانه ای و کشف استعادهای ویژه و اعزام به کمپ های مطرح جهان شنا را به مدال برسانیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید نمود: حتما در این شرایط می توانیم شاهد توفیق و جذب منابع بیشتری باشیم. شناگر سنگاپوری که طلای المپیک گرفت نشان داد که باید الگوسازی کرد و اقدامات خوبی انجام داد. با توجه به ارتباطات خوب بین المللی آقای رضوانی می توان در این جهت گام برداشت. معین نیست شرایط فاصله گذاری اجتماعی تا چه زمانی ادامه پیدا کند اما پس از آن می توان با راه اندازی مدارس شنا توسط دستگاه های مختلف به اهداف مورد نظر نزدیک تر شد.

وی اضافه کرد: شنا رشته ای است که مردم به طور عمومی دوستش دارند. در هر خانواده ای این ورزش را می شناسند. باید بتوانیم از امکانات و منابع بیرونی بهره ببریم زیرا ظرفیت وزارت به تنهایی نمی تواند جوابگوی همه احتیاج های این حوزه باشد. اعتقاد ما این است که در استان ها از روش های قانونی بتوانیم یک استخر را به هیات ها واگذار کنیم. بحث حاکمیتی و ترک تشریفات را دنبال کنیم و آن را به عنوان خانه شنای استان معرفی کنیم. من هم در ستاد وزارت از این موضوع حمایت می کنم

معاون وزیر ورزش توضیح داد: رشته های رکوردی مثل شنا شرایط خاصی دارند و در صدم ثانیه معین می گردد چه کسی برنده و بازنده است. در شیرجه هم امتیازها نزدیک است. از یک طرف باید واقع بین باشیم. ما مثلا در وزنه برداری می رویم و دو مدال می گیریم. واقعیت این است که باید سیستم گذاری ها و سرمایه گذاری ها را بر مبنای رشته های مختلف بویژه رشته های پایه معین کنیم. راه قهرمانی در رشته هایی مثل شنا تنها شیوه گلخانه ای است.

علینژاد در خاتمه گفت: در بخش واترپلو کار بزرگی انجام دادیم. بازیکنان و مربی خوبی در این تیم هست که غیرت به خرج دادند و واترپلو توانست خودش را اثبات کند. در چند دوره واترپلو اصلا به المپیک آسیایی اعزام نمی شد اما با پیگیری های آقای رضوانی این مهم صورت پذیرفت. برای المپیک 2020 هم اگر شرایط کسب سهمیه باز شد امیدواری وجود دارد که بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 628

به "علی نژاد: در واترپلو گام های بلندی برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: در واترپلو گام های بلندی برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید