ضرورت شفافیت مختصات مدل های همکاری با دانشگاه آزاد در طرح های کسب و کار

به گزارش جملات زیبا، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در نوزدهمین جلسه شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان بر لزوم شفاف بودن مختصات مدل های همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در طرح های کسب و کار تاکید نمود.

ضرورت شفافیت مختصات مدل های همکاری با دانشگاه آزاد در طرح های کسب و کار

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نوزدهمین جلسه شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان با حضور وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و شهاب نوروزیان علم مدیرکل اقتصاد دانش بنیان وتوسعه سرمایه گذاری و دبیر شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان امروز 22 شهریورماه برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه نوروزیان به اسم دبیر شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان دستور جلسه شورای نوزدهم را برای حاضرین قرائت و آنالیز هریک از آن ها در دستور کار شورا نهاده شد.

ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری هم بر لزوم شفاف بودن مختصات مدل های همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در طرح های کسب و کار تاکید نمود.

در ادامه آنالیز طرح توجیهی فراوری جوانه های خوراکی و دامی با روش آبکشت (هیدروپونیک) و بعلاوه آنالیز درخواست مجوز ثبت شرکت مشترک با شرکت بهیار صنعت (واحد خوراسگان) در دستور کار شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان نهاده شد.

در این جلسه معصومه طباطبایی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در مورد طرح فراوری جوانه های خوراکی و دامی با روش آبکشت (هیدروپونیک) تحقق این طرح را زمینه ساز صرفه جویی در مصرف آب و پهنه کشت دانست و اظهار کرد: این طرح در حوزه پیراپزشکی و پزشکی زمینه درآمدزایی مطلوبی دارد و غیر از بحث فراوری علوفه برای دام ها، فراوری جوانه های خوراکی هم در دستور کار قرار گرفته است که سیر اخذ مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو در حال اجرا است.

محمدرضا دهقانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد هم مبحث هیدروپونیک را احتیاج امروز کشور دانست و تاکید نمود استان یزد می تواند به قطب هیدروپونیک کشورتبدیل گردد.

در ادامه علی رئیس پور مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت بر اهمیت تناسب طرح های کسب و کار با آیین نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری تاکید نمود و گفت: سناریو نویسی بر روی طرح ها و استانداردسازی طرح های کسب و کار امری لازم است.

نوروزیان علم هم طرح مذکور را از حیث مختصات آمایش سرزمینی استان یزد قابل قبول دانست و افزوذ: با توجه به کمبود آب در استان یزد روش آبکشت (هیدروپونیک) اقدامی مثبت تلقی می گردد، اما طرح کسب و کار فراوری جوانه های خوراکی و دامی با روش آبکشت (هیدروپونیک) احتیاج به بروزرسانی دارد و البته با توجه به رتبه واحد یزد، این واحد دانشگاهی می تواند تا سقف 4 میلیارد تومان بر روی طرح ها سرمایه گذاری کند.

در نهایت مقرر شد طرح کسب و کار فراوری جوانه های خوراکی و دامی با روش آبکشت (هیدروپونیک) به روزرسانی شده و مجددا در اداره کل اقتصاد دانش بنیان مورد ارزیابی و آنالیز قرار گیرد تا در مورد باید ها و نباید های سرمایه گذاری استان بر روی طرح مذکور، در شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان تصمیم گیری گردد.

آنالیز درخواست مجوز ثبت شرکت مشترک با شرکت بهیار صنعت (واحد خوراسگان) دستور کار بعدی شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان بود.

اکبر پیرستانی معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (واحد خوراسگان) در این جلسه ضمن اشاره به موفقیت های شرکت بهیار صنعت در حوزه تخصصی فراوری تجهیزات پزشکی شروع همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و شرکت دانش بنیان بهیار صنعت را زمینه ساز اتفاقات با ارزش دانست.

عسکری غلامزاده، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه ازاد اسلامی هم توضیحاتی در مورد فرآیند همکاری صندوق با طرح مذکور ارائه کرد و در ادامه نوروزیان بر لزوم آنالیز بیشتر این طرح و سنجش اندازه جذابیت آن برای مشارکت دانشگاه تاکید نمود.

در نهایت و پس از جمع بندی اعضای شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان، کلیات طرح مورد تایید نهاده شد و مقرر شد پس از ارائه مستندات لازم، بروزرسانی طرح کسب و کار و شفاف شدن ماهیت کامل، در جلسه آینده شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان تصمیم گیری گردد.

گفتنی است در این جلسه وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، شهاب نوروزیان علم مدیرکل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری، علی رئیس پور مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت، عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری، لاله ملک نیا مدیرکل کانون های صنعت، جامعه و دانشگاه، معصومه طباطبایی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، محمدرضا دهقانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، اکبر پیرستانی معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و نمایندگان حقوقی، حراست، پزشکی و بازرسی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1265

به "ضرورت شفافیت مختصات مدل های همکاری با دانشگاه آزاد در طرح های کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت شفافیت مختصات مدل های همکاری با دانشگاه آزاد در طرح های کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید