صدور موافقت اصولی برای یازدهمین بوم گردی در خواف

به گزارش جملات زیبا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف از صدور مجوز احداث یازدهمین اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان خبر داد.

صدور موافقت اصولی برای یازدهمین بوم گردی در خواف

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایعدستی خراسان رضوی، محمود باعقیده امروز چهارشنبه 8 مرداد ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: این اقامتگاه بوم گردی در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع و با زیربنای 210 مترمربع در حال احداث است.

او ادامه داد: مجوز این اقامتگاه به نام ماهی خداپرست در شهر سنگان صادر و تا به امروز حدود یک میلیارد ریال با آورده سرمایه گذار برای احداث این اقامتگاه هزینه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خواف اظهار کرد: این اقامتگاه بوم گردی به صورت مستقیم برای دو نفر و به صورت غیرمستقیم برای سه نفر اشتغال ایجاد می کند.

او یادآور شد: شهر سنگان با توجه به پیشینه تاریخی آن و وجود معادن عظیم سنگ آهن که پذیرای تعدادی زیادی از نیروهای غیربومی است، ظرفیت خوبی در زمینه جذب جهانگرد و مسافر دارد، احداث این بوم گردی می تواند نقش مهمی در خدمت رسانی به این افراد داشته باشد.

باعقیده شرح داد: سابقه تاریخی سنگان به پیش از اسلام برمی شود، در حال حاضر شش بنای تاریخی این شهر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که مهم ترین آن ها مسجد گنبد مربوط به دوره سلجوقیان است و هنوز در آن نماز اقامه می شود.

از شهرستان خواف 105 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این شهرستان با مرکزیت شهر خواف در فاصله 282 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 616

به "صدور موافقت اصولی برای یازدهمین بوم گردی در خواف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور موافقت اصولی برای یازدهمین بوم گردی در خواف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید