زانو زدن 8 دقیقه ای سناتورهای دموکرات در گرامیداشت سیاهپوستان

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی، سناتورهای حزب دموکرات آمریکا در مراسمی که در واشنگتن به یاد سیاهپوستان قربانی نژادپرستی برگزار شده بود، شرکت کردند. در این مراسم که برای گرامیداشت یاد جورج فلوید، احمد آربری و برونا تیلور برگزار شده بود، شرکت کنندگان به مدت هشت دقیقه و 46 ثانیه به احترام این کشته شدگان سکوت کردند و حتی بعضی از سناتورهای دموکرات در این مدت زانو زدند.

زانو زدن 8 دقیقه ای سناتورهای دموکرات در گرامیداشت سیاهپوستان

هر سه نفری که نام آنها برده شده از شهروندان سیاهپوست آمریکا هستند که در یک ماه گذشته قربانی خشونت و نژادپرستی در این کشور شده اند.

بعضی کارشناسان می گویند با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و کنگره در آمریکا، این اقدام سناتورهای دموکرات برای جمع آوری رای انجام شده است.

انتشار تصاویر منجر به قتل جورج فلوید و احمد آربری موجب به راه افتادن اعتراضاتی در شهرهای مختلف آمریکا شده و اعتراضات مربوط به کشته شدن فلوید همچنان در ایالت متحده ادامه داشته و وارد دهمین روز خود شده است.

در همین رابطه روزنامه واشنگتن پست روز آدینه نوشت: با ادامه تشدید اعتراضات مردمی به قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی، نیروهای جدید با لباس آبی و بدون هیچ نشان خاصی در خیابان های ایالت واشنگتن دی سی حضور یافته و دست به سرکوب و متفرق کردن معترضان زدند.

با توجه به آشنا نبودن مردم آمریکا با هویت این نیروها و سوال اینکه این افراد با مجوز چه نهادی در خیابان ها حضور یافته اند، گارد ملی این کشور در بیانیه ای بیان کرد که این نیروها از طرف دفتر زندان های آمریکا اعزام شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 517

به "زانو زدن 8 دقیقه ای سناتورهای دموکرات در گرامیداشت سیاهپوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زانو زدن 8 دقیقه ای سناتورهای دموکرات در گرامیداشت سیاهپوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید