روسیه تشکیل دولت موقت را تنها راهکار بحران افغانستان دانست

به گزارش جملات زیبا، نماینده ویژه روسیه در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرد که تنها راهکار نهایی بحران کنونی افغانستان تشکیل دولت موقت است.

روسیه تشکیل دولت موقت را تنها راهکار بحران افغانستان دانست

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

طلوع نیوز افغانستان امروز پنجشنبه به نقل از ضمیرکابلوف نوشت مسکو ترجیح می دهد تا تمامی طرف های درگیر در افغانستان بر سر ایجاد یک دولت موقت به توافق برسند.

وی اضافه نمود:ضروری است یک دولت ائتلافی که قادر به حل مسائل افغانستان باشد، تشکیل گردد.

وی گفت باید دولتی تشکیل گردد که طالبان در ان صندلی مناسبی داشته باشد.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان ،مذاکرات صلح دوحه را ناکام خواند و گفت که مذاکرات صلح باید با حضور آمریکا،روسیه،چین و کشورهای همسایه افغانستان تشکیل گردد.

وی اضافه نمود:دولت روسیه به وی ماموریت داده در چارچوب گروه سه (آمریکا، روسیه و چین)زمینه شروع گفت وگو بین گروهای افغان را تسهیل کند.

کابلوف گفته است در گفت وگو با خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در افغانستان امکان برگزاری نشست بعدی صلح در مسکو آنالیز شده است.

وی با تاکید بر شروع گفت وگو بین دولت افغانستان و طالبان و برقراری آتش بس گفت که پافشاری طالبان در باره تشکیل امارت اسلامی باعث مزاحمت در گفت وگوهای صلح می گردد.

در حال حاضر بجز دولت افغانستان احزاب سیاسی، طالبان و بعضی از اعضای هیأت مذاکره نیز ایجاد دولت موقت را راه چاره بحران این کشور می دانند.

گفت وگوی صلح دولت و گروه طالبان در حال حاضر در دوحه متوقف شده است و دولت افغانستان گروه طالبان را متهم می نماید که به جای گفت وگو به سفرهای سیاسی روی آورده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 985

به "روسیه تشکیل دولت موقت را تنها راهکار بحران افغانستان دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه تشکیل دولت موقت را تنها راهکار بحران افغانستان دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید