دولت برای صرفه جویی پروازهای اختصاصی را ممنوع کند

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران: دولت برای صرفه جویی، مسافرت هیئت های دولت با هواپیماهای اختصاصی را ممنوع کند.

دولت برای صرفه جویی پروازهای اختصاصی را ممنوع کند

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرنگاران، روزنامه رسالت در تحلیلی ضمن ارزیابی لایحه بودجه 94 نوشت: بودجه 384 هزار میلیارد تومانی سال 94 کل کشور علی الظاهر در زمان مقرر از سوی دولت با بیست و چند تبصره تدوین و برای تصویب به مجلس تسلیم شده است. آنچه تعیین است و نیازی به انتظار تا دو سال دیگر نیست تا گزارش تفریغ آن را ببینیم آن است که در شرایط تحریم چنین بودجه ای و ضوابط اجرایی آن، تناسبی با حال و روز مالیه عمومی کشور ندارد دولت در مجلس خاطرنشان کرد بودجه 94 را بدون کسری بسته است. ادعایی که با واقعیت های موجود پذیرفتنی نیست.

علی ایحال این دومین بودجه از چهارمین بودجه در مسئولیت دولت آقای روحانی است که به مجلس تقدیم می گردد و در حوزه اجرا اگر مهم ترین شاخص بودجه بندی و بودجه ریزی را در شرایط تحریم که اقتصاددانان از آن با وصف سفت کردن کمربندها یاد می نمایند، نداشته باشد، موجودی حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی هم نمی تواند چاله چوله های آن را پر کند.

این روزنامه درباره یکی از مصادیق لزوم صرفه جویی می نویسد: هیئت وزیران در جلسه 1393، 8، 21 به پیشنهاد وزارت نفت تصویب کرد، مسافرت وزیر نفت به کشور امارات متحده عربی در تاریخ 1393، 8، 27 (به مدت یک روز) با استفاده از هواپیمای اختصاصی مجاز است، ممکن است مخاطبین با خود بگویند حالا یک وزیری یک روزه رفته دوبی و برگشته. این چه ایرادی دارد؟ پاسخ چنین است، وقتی وزیر محترم نفت با هر تعداد همراه می تواند به سادگی همانند دیگر مسافرین، چندین ایرلاینی که از تهران به دوبی همه روزه پرواز می نمایند بلیت فرست کلاس بگیرد یا در قسمت VIP هواپیما اگر تحمل همنشینی با مسافران عادی را ندارد بنشیند و به دوبی یا هر کجا که می خواهد مسافرت کند، استفاده از هواپیمای اختصاصی چه لزومی دارد؟

نویسنده ادامه می دهد: از تاریخ 92، 5، 12 که دولت یازدهم مستقر شده تا امروز که آذر 93 به آخر رسیده 27 مصوبه برای استفاده از هواپیمای اختصاصی برای 27 نفر از وزرای محترم دولت یازدهم از سوی هیئت وزیران صادر شده است.

تا سرانجام دوره 4 ساله این تعداد به چه میزان خواهد رسید، الله اعلم؟ حداقل هزینه برخاستن و نشستن یک هواپیمای اختصاصی و سوخت و هزینه خدمه آن چقدر است؟ آیا هواپیمای اختصاصی کوچکتر از BAE با کمتر از 70 مسافر داریم؟ یعنی رفت و برگشت با 70 جایگاه خالی، هزینه بهای یک جایگاه برای رفتن و برگشتن از دوبی 2، 5 میلیون تومان است، نیست؟ اگر این تعداد جایگاه خالی و هزینه های آن را در عدد 27 مصوبه فوق ضرب کنیم به ارقام کلانی می رسیم که به رقم ریالی سبد کالایی که بین مردم توزیع شد و یا به رقم 30 درصد افزایش قیمت نان، دهن کجی خواهد نمود و مردم را نگران می نماید.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 266

به "دولت برای صرفه جویی پروازهای اختصاصی را ممنوع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برای صرفه جویی پروازهای اختصاصی را ممنوع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید