درگذشت اسطوره سینمای رزمی ژاپن بر اثر کرونا

به گزارش جملات زیبا، سونی چیبا بازیگر افسانه ای سینمای هنر های رزمی ژاپن و فیلم معروف بیل را بکش در سن 82سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

درگذشت اسطوره سینمای رزمی ژاپن بر اثر کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از کیودو، سونی چیبا بازیگر ژاپنی و اسطوره هنر های رزمی که در فیلم های هالیوودی، چون بیل را بکش و سریع و خشن هم نقش آفرینی نموده بود در طول پنج دهه فعالیت در سینما و تلویزیون از سال 1960 تا 2010، علاوه بر بعضی فیلم های محبوب آمریکایی در آثار ژاپنی بی شماری هم ظاهر شد.

او متولد 22 ژانویه سال 1939 در شهر فوکوکاکای ژاپن بود و در حالی که در دانشگاه علمی ورزشی نیپون در سال 1957 تحصیل می کرد فراگرفتن هنر های رزمی را شروع کرد و زیر نظر استاد کاراته ماسوتاتسو آموزش دید. او در سال 1965 کمربند سیاه درجه اول را کسب کرد و بعداً در اواخر دهه 1970 در فیلم های سه گانه قهرمان مرگ، کاراته خرس جنگنده و کاراته برای زندگی در نقش استادش ماسوتاتسو بازی کرد.

سونی چیبا فعالیت خود را در فیلم و تلویزیون در سال 1960 و با نام شینیچی چیبا شروع کرد و اولین نقش های او در برنامه تلویزیونی و ابرقهرمانی ژاپنی ماسک هفت رنگ بود؛ جایی که او جایگزین بازیگر اصلی شد. نخستین نقش های سینمایی او هم در مجموعه ای از تریلر های جنایی از کارگردان ژاپنی کینجی فوکاساکو رقم خورد که او اغلب با آن ها همکاری می کرد. نخستین فیلم سینمایی او حمله مردان نپتون (محصول 1961) بود.

چیبا در اولین فیلم هنر های رزمی خود با نام کاراته کیبا در سال 1973 بازی کرد و نقش آفرینی بین المللی او با فیلم مبارز خیابانی در سال 1974 رقم خورد که در آمریکا به علت خشونت زیاد با درجه X اکران شد.

او در فیلم بیل را بکش 1 ساخته کوئنتین تارانتینو در نقش هاتوری هانزو شمشیرباز بازنشسته و صاحب یک رستوران سوشی که تیغی را برای شخصیت اصلی اوما تورمن می سازد، بازی کرد. او بعلاوه در فیلم اکشن سریع و خشمگین: توکیو دریفت در نقش کاماتا، رئیس یاکوزا مقابل دوربین رفت.

قطار سریع السیر، سواران طوفان، جنگجویان کاراته، پلیس دوبرمن و سامورایی G.I از جمله دیگر فیلم های سونی چیبا هستند که پیش از همه گیری ویروس کرونا قرار بود در فیلمی با اسم شیوع Z در کنار جسی ونتورا و وسلی اسنایپز بازی کند. پیوند عدالت: کیزونا آخرین نقش آفرینی او در سینما بود که حالا پس از درگذشتش اکران خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1238

به "درگذشت اسطوره سینمای رزمی ژاپن بر اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت اسطوره سینمای رزمی ژاپن بر اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید