خواهر رهبر کره شمالی، سئول را به ریاکاری متهم کرد

به گزارش جملات زیبا، خواهر رهبر کره شمالی طی بیانیه ای گفت که اقدام کره جنوبی در برگزاری تمرین نظامی مشترک با آمریکا رفتاری خائنانه و مصداق سیاست آشکار خصمانه واشنگتن برضد پیونگ یانگ است.

خواهر رهبر کره شمالی، سئول را به ریاکاری متهم کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی، امروز سه شنبه، در اظهاراتی شدیداللحن از تصمیم کره جنوبی و آمریکا برای برگزاری رزمایش مشترک انتقاد کرد و با محکوم کردن این تمرین نظامی، آن را به منزله بیان واضح سیاست خصمانه واشنگتن برضد پیونگ یانگ تلقی کرد.

کیم یو جونگ اقدام کره جنوبی را رفتار ریاکارانه تلقی و برای سئول ابراز تاسف شدید کرد چرا که کره جنوبی تمرین های اولیه با آمریکا را در آستانه رزمایش اصلی که هفته بعد برگزار می شود، آغاز کرده است.

وی گفت که این رزمایش نشان می دهد که درخواست آمریکا برای گفتگو های بدون شرط و تعامل دیپلماتیک با کره شمالی چیزی نیست جز دورویی و ریاکاری که پوششی برای قصد پنهان (آمریکا) برای تهاجم است و قول داد ظرفیت بازدارندگی مطلق کره شمالی را برای مقابله با تهدید های نظامی آمریکا، بیشتر تقویت کند.

کیم یو جونگ در اطلاعیه ای که از طریق خبرگزاری مرکزی این کشور منتشر شد، گفت: این اقدامات به منزله ابراز واضح سیاست خصمانه آمریکا نسبت به کره شمالی است و به منظور اینکه جلوی کشور ما را به زور بگیرند طراحی شده است. این اقدام خودتخریبی ناخوشایندی است که باید برای آن هزینه گزافی پرداخت شود چرا که آن ها امنیت مردم ما را تهدید می کنند و اوضاع را در شبه جزیره کره بیشتر به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: به افزایش بیشتر ظرفیت مطلق بازدارندگی برای مقابله با تهدید های نظامی فزاینده آمریکا سرعت خواهیم بخشید که این بازدارندگی، قابلیت های دفاع ملی و حمله پیشگیرانه قدرتمند برای مقابله سریع با هرگونه اقدام نظامی برضد ما است.

کیم یو جونگ همچنین گفت: این ثابت می کند که تعامل دیپلماتیک و گفتگو های بدون قید و شرطی که دولت فعلی آمریکا تبلیغش را می کند، دورویی و ریاکاری برای سرپوش گذاشتن بر ماهیت تهاجمی ایالات متحده است.

وی در پایان خواستار خروج نیرو های آمریکایی مستقر در کره جنوبی شد.

خواهر رهبر کره شمالی گفت: برای برقراری صلح در شبه جزیره کره، ضروری است که آمریکا نظامیان جنگ طلب و تجهیزات جنگی مستقر در کره جنوبی را خارج کند. مادامی که نیرو های نظامی آمریکا در کره جنوبی باشند، عامل اصلی تشدید دوره ای اوضاع در شبه جزیره کره هرگز از بین نخواهد رفت.

کیم یو جونگ پیشتر هم طی سخنانی گفته بود که اگر کره جنوبی اقدام به برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا کند، چنین اقدامی به بازسازی روابط میان دو کشور آسیب خواهد رساند.

وی در خصوص برگزاری مانور نظامی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا گفته بود: دولت و ارتش ما چشم دوخته اند تا ببینند آیا کره جنوبی خیال انجام تمرینات نظامی تهاجمی دارد یا خواستار اتخاذ یک تصمیم بزرگ است. تصمیم با خود آن ها است.

نیرو های کره جنوبی و آمریکا هر سال رزمایشی مشترک در اواسط ماه آگوست در تابستان برگزار می کنند که کره شمالی آن را به نام مقدمه ای برای حمله نظامی محکوم می کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1233

به "خواهر رهبر کره شمالی، سئول را به ریاکاری متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهر رهبر کره شمالی، سئول را به ریاکاری متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید