جدول مشاغل موردقبول ساسکاچوان کانادا

به گزارش جملات زیبا، این روزها متقاضیان زیادی از سراسر جهان به دنبال مهاجرت به کشوری پیشرفته، پرثبات و آینده دار هستند و در این میان کانادا به عنوان یکی از 10 قدرت برتر جهان و برخورداری از تنها 37.5 میلیون جمعیت، بازار کار فعال، نرخ بیکاری بسیار پایین، رفاه اجتماعی و امکانات دولتی، کیفیت و استاندارد بالای زندگی و سیستم آموزشی، وجود روش های مختلف مهاجرت، امکان دریافت اقامت دائم، حق شهروندی و مزایای بی شمار دیگر به یکی از جذاب ترین و ایده آل ترین مقاصد مهاجرتی برای زندگی، تحصیل، کار و اقامت دائم مهاجران واجدشرایط بدل شده است.

جدول مشاغل موردقبول ساسکاچوان کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزون کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پیش از این با مطالبی نظیر تحصیل دانش آموزی و دانشجویی در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا جزئیات مختلف مهاجرت تحصیلی به این کشور را آنالیز کردیم اما این بار قصد داریم تا به یکی از موضوعات روز یعنی مهاجرت کاری به کانادا و اطلاعات کاربردی و مهم این مقوله از جمله مشاغل مورد قبول کانادا و فاکتورهای ارزیابی و امتیازبندی اسکیل ورکر استان ساسکاچوان بپردازیم.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا

Express entry یک سیستم آنلاین دولتی برای مدیریت درخواست متقاضیانی است که قصد دارند بنابر شرایط خود تحت عنوان Skilled worker یا همان نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت نموده و برای زندگی، کار و اقامت دائم این کشور برنامه ریزی نمایند.

اکسپرس اینتری کانادا از برنامه ها و طرح های فدرالی و استانی متعددی برخوردار است که نمی توان به تمام آن ها در این مطلب پرداخت، بر همین اساس می خواهیم تنها به معرفی یکی از جدیدترین برنامه های استانی کانادا یعنی اسکیل ورکر استان ساسکاچوان بسنده کنیم. البته می توانید در صورت تمایل جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با اسکیل ورکر فدرال، لیست مشاغل مورداحتیاج کانادا برای مهاجرت کاری را مرور کنید.

این بدین خاطر است که بازار کار استان ساسکاچوان از پتانسیل بالا و فرصت های متنوعی برخوردار بوده، شانس موفقیت در آن زیاد است و با شرایط بسیار ایده آلی که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت، پذیرای مهاجران کاری واجد شرایط به همراه خانواده ایشان برای کار، زندگی و اقامت دائم در این کشور است.

برنامه استانی اسکیل ورکر ساسکاچوان

بر طبق اطلاعات وب سایت رسمی ساسکاچوان، برنامه نامزد استانی اسکیل ورکر ساسکاچوان از دو زیرگروه مشاغل پرتقاضا OID و اکسپرس اینتری EE تشکیل شده است. این زیرگروه ها مناسب آن دسته از متقاضیانی است که دارای تحصیلات و تجربه کاری در مشاغل احتیاجمند مهارت بالا، تخصصی و پرتقاضا هستند.

براساس سیستم نظام مند طبقه بندی مشاغل ملی کانادا یا همان ناک NOC ، عناوین شغلی احتیاجمند مهارت بالا و واجد شرایط برای شرکت در برنامه های OID و EE در 3 دسته بندی زیر قرار می گیرند:

  • مشاغل ناک A که معمولا احتیاجمند تحصیلات دانشگاهی است
  • مشاغل ناک B که عموما احتیاجمند تحصیلات کاردانی، گواهی فنی و حرفه ای و دوره های کارآموزی است
  • مشاغل ناک صفر 0 که مناسب مشاغل مدیریتی است

البته طبقه بندی مشاغل ملی کانادا شامل ناک C (عناوین شغلی که به طور معمول احتیاجمند گواهی دیپلم و یا دوره های فنی مختص به یک شغل است) و ناک D (عناوین شغلی که معمولا احتیاجمند آموزش در محل کار است) نیز می گردد، اما این سطوح مهارتی و عناوین شغلی برای برنامه های OID و اکسپرس انتری EE واجد شرایط محسوب نشده و مناسب نیستند.

سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر ساسکاچوان

بنابر قوانین دولت کانادا، کاندیدای برنامه نامزد استانی ساسکاچوان SINP احتیاجمند حداقل 60 امتیاز از مجموع 100 امتیاز مشخص شده برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر یا مشاغل پرتقاضای OID است و می تواند به وسیله فاکتورهای تحصیلات (حداکثر 23 امتیاز)، فاکتور تجربه کار ماهرانه (حداکثر 15 امتیاز)، فاکتور مهارت زبان (حداکثر 20 امتیاز)، فاکتور سن کاندیدا (حداکثر12 امتیاز)، فاکتور ارتباط با بازار کار و تطبیق پذیری (حداکثر 30 امتیاز) امتیازات لازم خود را کسب کند.

شما می توانید در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب جدول امتیازبندی اسکیل ورکر ساسکاچوان مراجعه نمایید.

تغییرات جدید لیست مشاغل پرتقاضای استان ساسکاچوان

بنابر اخبار جدید وب سایت CIC News، اخیرا استان ساسکاچوان لیست مشاغل واجدشرایط پرتقاضا یا همان OID خود را به طور قابل توجهی گسترش داده است. بر همین اساس، استان ساسکاچوان کانادا لیست مشاغل پرتقاضای مرتبط با طرح اکسپرس اینتری و OID را از 19 عنوان شغلی به بیش از 200 عنوان افزایش داده است.

نکته مهم و قابل توجه در خصوص هر دو طرح اکسپرس اینتری و OID این است که احتیاج به پیشنهاد کاری یا همان Job offer ندارند.

یکی از این دو طرح یعنی زیرگروه استانی EE اکسپرس اینتری برای کاندیدایی است که دارای حساب کاربری و پروفایل فعال در سیستم اکسپرس اینتری فدرال کانادا نیز باشند. عموما برای کاندیدایی که در مرحله Express Entry pool قرار گرفته و به وسیله زیرگروه SINP اکسپرس اینتری، نامزدی استانی را کسب نموده اند، 600 امتیاز اضافه به عنوان جایزه در سیستم امتیازبندی و رتبه بندی آنها لحاظ می گردد. این موضوع تاثیر بسزایی در صدور دعوت نامه درخواست اقامت دائم کانادا یا همان ITA خواهد داشت.

طرح دیگر استانی یعنی زیرگروه مشاغل پرتقاضا OID برای کاندیدایی است که در مرحله pool اکسپرس اینتری قرار نگرفته اند و در صورت موفقیت در دریافت نامزدی استانی، این دسته از کاندیدا امکان درخواست برای اقامت دائم کانادا را خارج از سیستم اکسپرس اینتری خواهند داشت که در قیاس با زیرگروه اول پروسه کندتر و زمان بری دارد.

گفتنی است که هر دوی این طرح های زیرگروه مهاجرت استانی احتیاجمند تجربه کاری دارای مهارت بالا در مشاغل واجدشرایط ناک صفر ، A و B هستند و کاندیدای مهاجرت به استان ساسکاچوان زیرگروه های اکسپرس اینتری EE و مشاغل پرتقاضا OID باید در یک فرم EOI مجزا در سیستم SINP ثبت نام نموده و یک پروفایل جدید ایجاد نمایند.

در عین حال، نخستین قدم برای دستیابی به نامزدی استانی زیرگروه اکسپرس اینتری ساسکاچوان ارسال یک پروفایل تکمیل شده اکسپرس انتری به مرحله pool فدرال کانادا است.

اما در کنار جزئیات مختلف برنامه مهاجرت کاری مهم ترین موضوع قابل اشاره اینست که برنامه نامزدی استانی SINP ساسکاچوان در آخرین بروزرسانی خود به جای ارائه فهرست کامل مشاغل واجد شرایط و موردقبول مهاجرت کاری، تنها به انتشار لیست مشاغل مستثنی استان ساسکاچوان کانادا بسنده نموده است.

برهمین اساس تیم مهاجرت کاری گروه شرکت های خبرنگاران به منظور ارائه اطلاعات کامل تر در رابطه با مهاجرت کاری به کانادا و آگاه کردن متقاضیان شرکت در این طرح از تمامی عناوین شغلی مورد قبول برنامه فدرالی و استانی اکسپرس اینتری، لیست کامل و جدید مشاغل پرتقاضای کانادا را برای شما آماده نموده است.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 205

به "جدول مشاغل موردقبول ساسکاچوان کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدول مشاغل موردقبول ساسکاچوان کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید