ویزای تحصیلی کانادا انواع ویزای تحصیلی کانادا

به گزارش جملات زیبا، انواع ویزای تحصیلی کانادا

اداره مهاجرت کانادا دو نوع ویزای کانادا را برای تحصیل در این کشور در نظر گرفته است که هریک شرایط خاص خود را دارند:

ویزای تحصیلی کانادا انواع ویزای تحصیلی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

  • ویزای دانش آموزی کانادا: تحصیل افراد زیر 18 سال در هریک از مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا
  • ویزای دانشجویی کانادا: تحصیل افراد بالای 18 سال در هر یک از مقاطع تحصیلات عالی نظیر کالج، دانشگاه و مؤسسات آموزشی معتبر دیگر.

ویزای دانش آموزی کانادا

افراد زیر سن قانونی بدون همراهی پدر، مادر یا سرپرست قانونی امکان تحصیل در کانادا را نخواهند داشت. اگرچه معین سرپرست قانونی برای افراد 17 ساله و بالاتر اختیاری است اما ممکن است افسر پرونده درخواست معین سرپرست کند. همچنین پدر و مادر یا سرپرست قانونی باید ثابت نمایند که از عهدهٔ هزینه های تحصیل و اقامت دانش آموز برمی آیند. نکتهٔ مهم دیگر، داشتن نامهٔ پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبر کانادا می باشد. تمامی مدارس کانادا جز مراکز آموزشی معتبر می باشند.

ویزای دانشجویی کانادا

دورهٔ کارشناسی در کانادا بسته به دانشگاه 3 تا 4 ساله است. کسب مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر بسته به نوع مدرک از 1 تا 3 سال طول می کشد. تحصیلات عالی در کانادا توسط کالج های محلی، مدرسهٔ ٔ عالی علوم فنی و کاربردی، مدرسهٔ هنرهای کاربردی (که گواهی نامه، دیپلم، مدرک کاردانی و کارشناسی ارائه می نمایند) و دانشگاه های کانادا (که مدرک کارشناسی و بالاتر ارائه می نمایند) به متقاضیان ارائه می شوند.

ویزای تحصیلی کانادا، مجوزی است که به افراد غیرکانادایی امکان تحصیل در کانادا را می دهد. روش درخواست ویزای تحصیلی برای مقاطع مختلف تفاوت چندانی ندارد و تنها در مدارک مورداحتیاج تفاوت هایی وجود دارد.

ویزای تحصیلی تا 90 روز پس از خاتمه دورهٔ آموزشی اعتبار دارد. دورهٔ آموزشی زمانی خاتمه یافته تلقی می گردد که شما اعلان خاتمه دوره را از مؤسسهٔ محل تحصیل خود دریافت کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشتن نامهٔ پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبر، لازم است. نامه باید دربردارنده شهریهٔ پرداختی، تاریخ آغاز، خاتمه و ثبت نام دوره باشد.

برای تحصیل در کبک باید گواهی پذیرش از کبک را نیز دریافت کنید که ادارهٔ مهاجرت کبک آن را صادر می نماید. برای درخواست ویزای تحصیلی، لزومی ندارد تا صدور و دریافت صبر کنید، نامهٔ تأیید ادارهٔ مهاجرت مبنی بر درخواست CAQ هم جهت درخواست ویزا کافی است. پس از ارائه نامه تائید اداره مهاجرت سفارت مهلت زمانی تعیینی را جهت ارائه تعیین می نماید. بهتر است برای آگاهی از جزئیات و آخرین تغییرات دربارهٔ شرایط تحصیل در کبک از مشاوران حرفه ای یاری بگیرید.

همانگونه که اشاره شد برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا احتیاج به حداقل هایی است. به بیان دیگر متقاضی تنها در صورت دارا بودن شرایط لازم می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام نماید، در غیر این صورت امکان ویزا شدن درخواست وی بسیار اندک خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • پذیرش از یکی از موسسات آموزش عالی کشور کانادا
  • توانایی پوشش مخارج یک سال تمام زندگی و تحصیل در کانادا
  • عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه برنامه تحصیلی (Study Plan) دقیق و قانع نماینده

در صورت نبود هر یک از شرایط فوق، درخواست ویزای تحصیلی کانادا رد خواهد شد. البته در بعضی موارد مدراس و یا دانشگاه مد نظر، پذیرش تحصیلی مشروط برای متقاضی صادر می نماید که در این صورت متقاضی می بایست در زمان ارائه مدارک، آفیسر پرونده را متقاعد کند شروط ذکر شده در ادمیشن را دارد. برای مثال اگر شرط یادگیری زبان در ادمیشن آمده باشد، متقاضی باید برنامه خود دایر بر فراگیری زبان را ارائه دهد.

منبع: اینترنت
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 678

به "ویزای تحصیلی کانادا انواع ویزای تحصیلی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای تحصیلی کانادا انواع ویزای تحصیلی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید