تهیه حلوا شیر به روش مجلسی با طعم بی نظیر

به گزارش جملات زیبا، این حلوا را می توانید با آرد سفید مخصوص شیرینی پزی یا آرد گندم درست کنید، تفاوت این دو آرد برای تهیه این حلوا، در رنگ آن است یعنی با آرد گندم کمی رنگ حلوا تیره تر می گردد.

تهیه حلوا شیر به روش مجلسی با طعم بی نظیر

حلوا شیر یکی از حلوا های بسیار لطیف و نرم است که بافت فوق العاده ای دارد و به اصطلاح در دهان آب می گردد. شما می توانید این حلوای خوشمزه و کشدار را با طعم زعفرانی تهیه و داخل قیف بریزید و به راحتی ماسوره بزنید. می توانید برای سرو این حلوا از کپسول های مخصوص حلوا یا قیف های بستنی یا تارت مخصوص بهره ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه حلوا شیر را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه حلوا شیر

  • آرد سفید 1 پیمانه
  • شکر 1 پیمانه
  • شیر 2 پیمانه
  • گلاب 1/2 پبمانه
  • زعفران به اندازه لازم
  • روغن 1/2 پیمانه (روغن جامد و مایع)

طرز تهیه حلوا شیر

مرحله اول

برای تهیه شربت این حلوا باید شیر را به همراه شکر و زعفران و گلاب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا کمی رنگ زعفران باز گردد. سپس صبر کنید تا دانه های شکر حل گردد، نیازی نیست شربت بجوشد، در حدی که ذوب گردد کافی است. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. زیاد غلیظ شدن شربت باعث خشک شدن حلوا می گردد.

مرحله دوم

آرد را الک کنید و 30 الی 45 دقیقه روی حرارت میانه قرار دهید تا بوی خامی آرد گرفته گردد. دقت کنید حرارت باید خیلی کم باشد تا رنگ آرد تغییر نکند و باید مداوم هم بزنید (یک درجه تغییر رنگ آرد طبیعی است) بعد از تفت خوردن آرد را از تابه خارج و الک کنید و مجدد داخل تابه بازگردانید.

مرحله سوم

روغن را اضافه کنید و 2 الی 3 دقیقه با حرارت ملایم هم بزنید. حتما باید از مخلوط روغن جامد و مایع بهره ببرید. در این مرحله شربت را کنار دست خود قرار دهید و آرام آرام به حلوا اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم

دو طرف تابه را در دست بگیرید و حلوا را گهواره کنید و به سمت چپ و راست بچرخانید. حلوا شیر شما آماده شده است. نصف آن را داخل دیس پهن کنید و نصف دیگر را داخل قیف بریزید و با ماسوره روی حلوا طرح بزنید و با پرک بادام و پسته تزیین نمایید. برای تماشا دستورهای بیشتر از حلوا، تهیه حلوا بدون آرد، ساده و فوری را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه حلوا شیر

  • آرد سفید برای تهیه این حلوا بهتر است ولی می توانید از آرد گندم نیز بهره ببرید.
  • هر چقدر بیشتر زعفران اضافه کنید رنگ حلوا زردتر می گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از شیرینی های خانگی کیک رژیمی با شیره انگور بدون فر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1595

به "تهیه حلوا شیر به روش مجلسی با طعم بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه حلوا شیر به روش مجلسی با طعم بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید