ترم تحصیلی تابستانی برای برطرف عقب افتادگی های درسی دانشجویان برگزار می گردد

به گزارش جملات زیبا، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشجویانی که دروس حذفی داشته یا احتیاج دارند بعضی دروس را زودتر بگذرانند و همچنین برای برطرف بعضی عقب افتادگی های درسی، ترم تابستانه برایشان برگزار می گردد.

ترم تحصیلی تابستانی برای برطرف عقب افتادگی های درسی دانشجویان برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ، فرهاد یزدان دوست، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درباره بازگشایی دانشگاه ها در نیمه دوم شهریور گفت: درحال حاضر دغدغه اصلی ما برگزاری امتحانات خاتمه ترم است؛ امتحانات فعلا درحال برگزاری است و برنامه ریزی های کامل نیز در این زمینه اجرا شده است. بعد از خاتمه امتحانات یعنی اواخر تیر و اوایل مردادماه برنامه ریزی لازم را برای دروس عملی ترم گذشته انجام خواهیم داد.

وی اضافه نمود: در دانشگاه هایی مثل صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی برگزاری دروس عملی مهم است، بنابراین باید در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام گردد نکته دیگر اینکه در این دانشگاه ترم تابستانه را نیز برای برطرف بعضی عقب افتادگی ها برگزار خواهیم کرد.

یزدان دوست با توجه به مزیت های آموزش الکترونیکی گفت: کوشش شده یک بازه زمانی مناسب برای ترم تابستانی در این خصوص درنظر گرفته گردد تا تعداد واحد مناسب تری- اضافه تر از آنچه به صورت متعارف ارائه می شده- ارائه گردد به طور مثال درس های اصلی رشته فنی ومهندسی در تابستان ارائه نمی شد و حتی در بعضی موارد ترم تابستان نداشتیم اما سال جاری با توجه به شرایط کرونا سعی می کنیم این دروس را در ترم تابستان ارائه دهیم که تا حد ممکن مسائل دانشجویان را مرتفع کنیم.

وی اظهار کرد: مجموعه ای از واحدها در ترم تابستان ارائه شده است؛ درس های عملی که دغدغه دانشجویان بود نیز تا حد امکان به فضای الکترونیک سپرده شد و مابقی برای بعد از امتحانات در دستورکار قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمود: سازوکار حضور دانشجویان در دانشگاه تابعی از شرایط روز است. درحال حاضر شرایط بسیار متغیر است، بنابراین یک روال کلی در تمام جهان سرلوحه کار نهاده شد و مراکز آموزشی از دبستان تا دانشگاه ها تعطیل شدند.درواقع مراکز آموزشی جزء اولین مراکزی بودند که تعطیل شدند و جزء آخرین مراکزی نیز خواهند بود که به شرایط قبل از کرونا باز می گردند.

وی گفت: با این اوصاف ما با توجه به موارد تاکیدشده ستاد ملی مقابله با کرونا و برنامه ریزی های دولت عمل کردیم و بازگشایی دانشگاه ها طبق این موارد خواهد بود. نمی توان از الان برای نیمه دوم شهریورماه تصمیم گرفت اما امیدواریم شرایط کشور به حالت عادی بازگشته و آموزش را مانند گذشته از سربگیریم.

یزدان دوست با بیان اینکه ما توانستیم در فضای الکترونیک حرکت کنیم، گفت: ترم گذشته را توانستیم هم در زمان معین و هم با کیفیت مناسب بسامان برسانیم. اگر بنا شد در سال های آینده نیز از این فضا بهره برداری کنیم، با اعتمادبه نفس این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه تاکید نمود: به نیمسال جاری دو هفته اضافه شد؛ همه چیز با این زمان پیش می رود، اگر به طور مثال قبلا نمره ها تا اواسط تیرماه ارائه می شد، الان تا اوایل مردادماه اعلام می گردد.

وی در خاتمه تاکید نمود: آمادگی داریم با مسائل برخورد کنیم؛ دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی جزء دانشگاه هایی بود که در زمان کرونا به موقع اطلاع رسانی های لازم را انجام داد و تمام موارد به صورت شفاف مطرح شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 562

به "ترم تحصیلی تابستانی برای برطرف عقب افتادگی های درسی دانشجویان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترم تحصیلی تابستانی برای برطرف عقب افتادگی های درسی دانشجویان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید