ترامپ حمله سایبری آمریکا به روسیه را تایید کرد

به گزارش جملات زیبا، ایالات متحده و دولت های مختلف معمولا در خصوص حملات سایبری خودشان صحبتی به میان نمی آورند، اما این بار ترامپ رسما تایید نموده که فعالیت هایی امنیتی علیه روسیه صورت داده است.

ترامپ حمله سایبری آمریکا به روسیه را تایید کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت و گویی با واشنگتن پست رسما تایید نموده که اواسط سال 2018 میلادی دستور حمله سایبری به آژانس تحقیقاتی اینترنت از روسیه را صادر نموده است. به ادعای مقامات این گروه نقش مهمی در دخالت روسیه در انتخابات سال 2018 و همچنین مسائل سیاسی سال 2018 داشته و ترامپ حمله سایبری یاد شده را تاثیرگذار و متوقف کننده دانسته است.

او همچنین اشاره نمود که رئیس جمهور پیشین آمریکا یعنی باراک اوباما، با وجود اشراف بر این موضوع طی انتخابات 2016 هیچ حرفی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات نزده است. اوباما در اکتبر سال 2016 به صورت علنی روسیه را به خاطر هدف قرار دادن دمکرات ها محکوم کرد و تحریم هایی هم علیه آنها در دسامبر همان سال تنظیم نمود. همان موقع شنیده شده بود اوباما هم مجموعه ای از حملات سایبری علیه روسیه تنظیم نموده بوده که در ماه آگوست اجرا شده بود.

طبق ادعای دولت آمریکا، روسیه در اواسط سال 2018 قصد داشته با ایجاد اختلال در انتخابات میان دوره ای کاری کند که دمکرات ها دوباره کنترل کاخ سفید را بر عهده بگیرند، و به همین دلیل آمریکا دست به مقابله زده است.

این تاییدیه تغییر رویه ای در صحبت های اخیر ترامپ به شمار می آید. او مدتی پیش گفت روسیه حملات سایبری علیه آمریکا را متوقف نموده و از تکذیبیه های ولادمیر پوتین مبنی بر عدم دخالت در انتخابات 2016 حمایت کرد. اما حالا حداقل یکی از موارد حمله روسیه را تایید نموده است.

معلوم نیست واکنش مقامات روسیه به این ادعای ترامپ چگونه خواهد بود، ولی در هر صورت می دانیم اغلب شرکت های کامپیوتری و امنیتی آمریکا، تمرکز خودشان را برای مقابله با دخالت های احتمالی روسیه در انتخابات 2020 معطوف نموده اند. بدون شک آنها در کوشش خواهند بود تا جلوی هر گونه نفوذ را گرفته و بهانه ای دست ترامپ ندهند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 599

به "ترامپ حمله سایبری آمریکا به روسیه را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ حمله سایبری آمریکا به روسیه را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید