تحویل 15 اسیر نظامی ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان

به گزارش جملات زیبا، جمهوری آذربایجان در ازای دریافت نقشه مین گذاری شده منطقه آغدام در قره باغ اقدام به آزاد سازی 15 نظامی ارمنی کرد.

تحویل 15 اسیر نظامی ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مانه گورگیان، سخنگوی نخست وزیر ارمنستان در پیامی در صفحه فیسبوک خود نوشت: امروز (شنبه) 15 تن از اسرای نظامی ما از جمهوری آذربایجان به میهن خود بازگشتند. این فرایند با وساطت مقامات آمریکا و گرجستان انجام شد و به همین دلیل نیز دولت ارمنستان از دولت های آمریکا و گرجستان تشکر می نماید.

وی اضافه نمود: بازگشت کلیه هموطنان به اسارت گرفته شده توسط آذربایجان برای دولت ارمنستان از اولویت خاصی برخوردار است. ما مجدداً بر تعهد طرف ارمنی برای ادامه فرایند اقدامات بشردوستانه و سازنده با پشتیبانی شرکای بین المللی تأکید می کنیم.

دولت جمهوری ارمنستان بار دیگر از ولادیمیر پوتین، جو بایدن و امانوئل مکرون، روسای جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه که کشورهای آنان ریاست مشترک گروه مینسک شورای امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارند و همچنین از شارل میشل، رئیس شورای اروپا برای کوشش های بشردوستانه و به ویژه اقداماتی که در جهت آزادی اسرای ارمنی و بازگشت آنان به میهن انجام دادند تشکر می نماید.

روز شنبه با وساطت واشنگتن و تفلیس، 15 تن از اسرای ارمنی در قبال نقشه مین گذاری منطقه آغدام مابین ارمنستان و آذربایجان مبادله شدند.

این منطقه در دوره جنگ 44 روزه قره باغ مین گذاری شده بود که به تدریج از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان در حال مین روبی بود اما به دلیل تعداد زیاد مین های کاشته شده در منطقه، کار جمهوری آذربایجان سخت بود و بدون نقشه، پاکسازی زمان و هزینه زیادی می برد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1167

به "تحویل 15 اسیر نظامی ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل 15 اسیر نظامی ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید