بچه ها به خاطر روح بزرگشان در هنر جسورند

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/فارس آمنه محسنی، بانوی نقاش شیرازی که اعتقاد دارد نگاه بچه ها نسبت به هنر خاص است و آنان در بروز دادن هنرشان، نسبت به بزرگسالان، جسورترند، گفت: نقاشی های بچه ها را ببینید؛ جسورانه، آنچه را در ذهن دارند روی کاغذ می آورند و انسان صداقت را در آن احساس می کند.

بچه ها به خاطر روح بزرگشان در هنر جسورند

آمنه محسنی، هنرمند نقاشی که نمایشگاه آثارش را در نگارخانه تاروپور برپا کرده است، در گفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد که مجموعه آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، تجربیات بیش از دو سال گذشته و برگرفته از طبیعت پیرامونی است.

او که به گفته خودش سبک مدرن نقاشی را دنبال می کند در این نمایشگاه به دنبال بیانی ست که تاثیر آزاد رنگ را به هیچ وجه محدود نکند،

محسنی گفت: مجموعه آثاری که مشاهده می کنید در واقع تجربیاتی است که طی دوسال و اندی داشتم؛ از ابتدا تا الان؛ در بین آن کلاژ و کارهای امپرسیونیست دیده می گردد که برگرفته از طبیعت پیرامون هستند.

این هنرمند درباره متنی که در ورودی نمایشگاهش نصب و در آن به تلاشش برای دست یابی به بیانی خاص از راه دنبال کردن دنیای بچه هاه اشاره کرده بود، توضیح داد: نگاه بچه ها نسبت به بزرگسالان، خاص و متفاوت است؛ به خاطر آن روح بزرگی که دارند جسارت را در کارشان وجود دارد.

او ادامه داد: وقتی بچه ها نقاشی می کنند، می توان دید که بدون ترس رنگ را روی کاغذ می آورند و خطوط را می کشند؛ هیچ ترسی از قضاوت شدن ندارند؛ خودشان را بروز می دهند؛ برای من هم نگاه بچه هاه جذاب بوده؛ این حس رهایی و صداقتی که در نقاشی های بچه ها هست خیلی برای من جذابیت دارد.

به گزارش خبرنگاران، در نمایشگاه نقاشی این هنرمند جوان، می توان شاهد آثار زیبایی بود که از ترکیب رنگ در سبک های متفاوت نقاشی و کولاژ خلق شده است، در لابه لای آثار کولاژ نشسته بر بوم، اشیایی مانند کاغذ، گونی، پلاستیک، توری، پولک و حتی سکه دیده می گردد که بیننده را با هیجانی همراه خواهد کرد.

در این نمایشگاه شاید تعدد سوژه صندلی و چیدمان اتاق نشیمن در تابلوها برای بازدید کننده، جذاب خواهد بود.

محسنی، در این خصوص به خبرنگاران گفت: این شاید به ناخودآگاه من برمی گردد؛ قسمتی هم مربوط به علاقه فردی ارتباط دارد، اینکه چنین فضایی حس آرامش را به ارمغان می آورد و شاید بسیاری از شهروندان هم این حس را تجربه کرده و با آن همراه شده باشند.

او تاکید دارد که به دنبال داستان پردازی در کارهایش نیست اما سوژه می تواند هر نکته ای حتی ساده ترین موضوعات در اطراف هر فرد باشد.

به گزارش خبرنگاران، از میان 44 اثر نمایش درآمده از این هنرمند، قطعه هایی از تصاویر افردا و اشیا را در لا به لای رنگ، کاغذ، پلاستیک و دیگر چیزها دید؛ شاید در ابتدا بیننده گمان کند تصاویری از افراد یا شخصیت های شناخته شده است اما این هنرمند نقاش توضیح داد: در این مجموعه کار فقط قصدم لذت بردن از نقاشی بود؛ تمام دغدغه هایم را کنار گذاشتم و فقط قصدم نقاشی و لذت بردن از آن بود.

محسنی با بیان اینکه هنر نقاشی هم این روزها، آنگونه که باید اصولی و پایه ای آموزش داده نمی گردد، گفت: الفبای نقاشی رنگ، ترکیب و فرم است.

این هنرمند جوان گفت: اولین قدم در نقاشی آموختن مبانی است؛ اما اینکه نقاشی شکل دیگری معرفی می گردد، ضعف تلقی می گردد.

محسنی تاکید کرد: بعضا نقاشی را بازنمایی واقعیت معرفی می کنند؛ یعنی هر چیزی را که دیدید و کشیدید نقاشی است؛ در صورتی که این طور نیست؛ نقاشی در وهله اول مستلزم طراحی و رنگ شناسی و ترکیب خوب است و اما بعد اگر خواستید رئال هم کار کنید بر اساس آموخته های تان اثر هنری خوبی خلق کنید.

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه نقاشی آمنه محسنی، تا روز سی ام بهمن ماه در نگارخانه تار و پود شیراز، برپا است.

این نمایشگاه تا 30 بهمن ماه در گالری تاروپود برقرار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 259

به "بچه ها به خاطر روح بزرگشان در هنر جسورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها به خاطر روح بزرگشان در هنر جسورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید