بعد از 50 سالگی از خوردن این غذاها خودداری کنید

به گزارش جملات زیبا، تهران (پانا) - افراد زمانی که در آستانه 50 سالگی قرار می گیرند، باید از خوردن گوشت های چرب و غذاهای سرخ شده اجتناب نمایند.

بعد از 50 سالگی از خوردن این غذاها خودداری کنید

به گزارش فرتاک نیوز، افراد پس از رسیدن به 50 سالگی باید بیش تر از قلب خود مراقبت نمایند. این به علت آن است که نارسایی قلبی علت اصلی بستری شدن در بیمارستان برای بزرگسالان بالای 65 سال است.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا، افراد در سنین بالا دچار افزایش وزن می شوند. چربی های حاصل از افزایش وزن به طور معمول در ناحیه میانی بدن جمع و از عوامل اصلی خطر بیماری قلبی محسوب می شوند.

پزشکان می گویند سلامت قلب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مراقبت از آن کار سختی نیست. افراد باید از خوردن غذاهای ناسالم پرهیز نمایند.

افراد زمانی که در آستانه 50 سالگی قرار می گیرند، باید از خوردن گوشت های چرب و غذاهای سرخ شده اجتناب نمایند. برای داشتن قلب سالم بعد از 50 سالگی باید مقدار مصرف چربی های اشباع شده را نیز کنترل نمایند. غذاهای چرب و سرخ شده می توانند سلامت قلب انسان را به شدت به خطر بیندازند.

چیپس ها سرشار از نمک هستند؛ به همین علت بسیار خوش طعم بوده و افراد را نیز وسوسه می نمایند. افراد نیز پرخوری می نمایند و همین امر باعث افزایش وزن در آن ها می گردد.

نوشابه نیز از دیگر نوشیدنی های وسوسه نماینده و بعلاوه مضر برای قلب افراد است.

شکر نقش کلیدی در سلامت قلب دارد. نوشابه حاوی قند بسیار بالایی دارد که یکی از عوامل خطر برای ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری قلبی است. افراد می توانند با انتخاب نوشیدنی های سالم مانند دوغ از این خطر جلوگیری نمایند.

مطالعاتی در انجمن قلب آمریکا نشان داده اند افرادی که روزانه نوشابه رژیمی مصرف می نمایند، در مقایسه با افرادی که نوشابه های رژیمی مصرف نمی نمایند، 36 درصد بیش تر در معرض خطر ابتلا به سندرم متابولیک و 67 درصد بیش تر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند.

سندرم متابولیک گروهی از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا و چربی خون پایین است که همزمان با هم رخ می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و دیابت افزایش پیدا می نماید.

شیرینی مصنوعی نوشیدنی های رژیمی کم کالری، سنجش تراکم کالری را برای بدن سخت می نماید و اشتها را نیز افزایش می دهد. این امر منجر به عدم تحمل گلوکز می گردد و افراد تمایل شدیدی به خوردن غذاهای شیرین و پرانرژی پیدا می نمایند. یکی دیگر از راه های مراقبت از سلامت قلب خوردن مکرر آب در روز است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1476

به "بعد از 50 سالگی از خوردن این غذاها خودداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از 50 سالگی از خوردن این غذاها خودداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید