بازداشت سومین کانادایی در چین

به گزارش جملات زیبا، یک رسانه کانادایی به نقل از وزارت خارجه این کشور امروز چهارشنبه اطلاع داد که به دنبال تنش ها بر سر بازداشت مدیر ارشد شرکت هوآوی، چین سومین تبعه کانادایی را هم بازداشت نموده است.

بازداشت سومین کانادایی در چین

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به دنبال بازداشت مدیر ارشد اقتصادی شرکت هوآوی چین در کانادا ، امروز چهارشنبه رسانه های کانادایی از بازداشت سومین تبعه این کشور در چین طی هفته های اخیر اطلاع دادند.

پایگاه نشنال پُست کانادا روز چهارشنبه از بازداشت سومین شهروند این کشور در چین اطلاع داد، بازداشتی که در ادامه تنش ها بین دو کشور بعد از دستگیری منگ وانژو مدیر ارشد شرکت هوآوی و دختر بنیانگذار این شرکت به درخواست واشنگتن و به اتهام نقض تحریم های آمریکا انجام شده است.

بنا بر گزارش این رسانه، یک سخنگوی وزارت خارجه کانادا اعلام نموده که این وزارتخانه از بازداشت سومین شهروند این کشور در چین اطلاع دارد.

این سخنگوی وزارت خارجه کانادا ضمن تایید خبر بازداشت این شهروند کانادایی، به جزئیات بیشتری درباره او اشاره ای ننموده است.

هوآ چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، درپاسخ به سوال خبرنگاران درباره خبر بازداشت سومین تبعه کانادا اظهار بی اطلاعی کرد.

کانادا 15 آذرماه بنا به درخواست مقام های آمریکایی، منگ وانژو مدیر ارشد شرکت فناوری هوآوی را دستگیر کرد. واشنگتن او را به نقض تحریم های ایران متهم نموده اما چین اعلام نموده که طرف های کانادایی و آمریکایی هیچ سند و مدرکی درباره ادعای خود به پکن ارائه نداده اند.

به دنبال بازداشت او، مقام های پکن به کانادا درباره لزوم آزادی فوری این مدیر شرکت هوآوی فشار آورده و به اوتاوا درباره عواقب ادامه بازداشت او هشدارهای جدی داده اند.

هفته گذشته، رسانه ها از بازداشت دو شهروند کانادایی در چین اطلاع دادند؛ اتباعی که یکی دیپلمات سابق و دیگری کارآفرین بوده است.

مقام های کانادایی بعد از شروع محاکمه منگ وانژو در این کشور، او را به قید وثیقه آزاد کردند اما محدودیت هایی از قبیل بستن پابندهای الکترونیکی علیه وی اجرا کردند

منبع: خبر فوری
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 282

به "بازداشت سومین کانادایی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت سومین کانادایی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید