اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تامین سوخت مورد نیاز کشتیرانی ایران

به گزارش جملات زیبا، تهران (پانا)- معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تامین بخشی از سوخت کم سولفور مورد نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می گوید در این رابطه پیگیری هایی اجرا شده اما بقیه سوخت کم سولفور که در شرایط کنونی حدود 45 درصد سوخت مورد نیاز را تشکیل می دهد از منابع مختلف خارجی تأمین می شود.

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تامین سوخت مورد نیاز کشتیرانی ایران

به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، عبدالرضا محبی، با بیان اینکه نیاز مصرف ماهیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حالت عادی 50 هزار تن و در شرایط فعلی 35 هزار تن در ماه است، اضافه نمود: حدود 15 هزار تن از این نیاز ماهانه از سوی شرکت پالایشگاه شازند اراک تأمین شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در 10 ماه گذشته (از اواخر آذر ماه سال گذشته تا پایان مهرماه 1399) در مجموع 140 هزار تُن سوخت کم سولفور از پالایشگاه اراک دریافت کرده و شرح داد: این مهم و به همت وزارت نفت، شرکت ملی پخش و پالایش نفتی ایران و پیگیری مستمر کلیه دست اندرکاران، انجام شد.

محبی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده که می تواند بخشی از سوخت کم سولفور مورد نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تامین کند، اضافه نمود: در این رابطه پیگیری هایی اجرا شده اما بقیه سوخت کم سولفور که در شرایط کنونی حدود 45 درصد سوخت مورد نیاز را تشکیل می دهد از منابع مختلف خارجی تأمین می شود.

معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شرح داد: سوخت کم سولفور تولید ایران همواره با کیفیت ترین در نوع خود بوده و تا به امروز به لحاظ فنی هیچگونه مسئله ای برای کشتی ها ایجاد نکرده است.

محبی گفت: این شرکت دو سامانه کامل سوخت رسانی شامل 20 مخزن، تاسیسات مربوطه و چندین شناور در بندرعباس و قشم دارد که عملیات سوختگیری و ذخیرۀ سوخت را به سهولت انجام می دهد.

وی با اشاره به سهم ناچیز ایران در حوزه مصرف سوخت کشتی ها در جهان خاطر نشان کرد: حدود180 میلیون تن سوخت مصرفی سالیانه شناورها در جهان، یک میلیون تُن آن از سوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش مصرف می شود.

بر اساس این گزارش، استفاده از سوخت کم سولفور از ابتدای سال 2020 میلادی بر اساس استاندارد های آیمو (سازمان جهانی دریانوردی (IMO) الزامی شده است.

نفت خام ایران در اغلب میادین نفت ترش و سنگین است، تا پیش از این نفت کوره تولیدی با سولفور بالا تولید می شد، اما با تغییراتی که در واحدهای فرآیندی پالایشگاه شازند اراک اجرا شده، امکان تامین سوخت کم سولفور مورد نیاز ناوگان دریایی ایران فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 752

به "اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تامین سوخت مورد نیاز کشتیرانی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تامین سوخت مورد نیاز کشتیرانی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید