ونوسیا D60 EV پلاس برقی با پیمایش 420 کیلومتری به وسیله مکث موتور رونمایی شد

به گزارش جملات زیبا، ونوسیا D60 EV پلاس به عنوان یک سدان کاملاً برقی به وسیله مکث موتور رونمایی شد. این خودرو که با کمترین ظرفیت باتری ممکن در چین قرار است به ایران وارد گردد، در چین 132 هزار و 800 یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز برابر با 939 میلیون تومان خواهد بود. ونوسیا D60 EV پلاس قادر است با یکبار شارژ کامل تا 420 کیلومتر در شرایط استاندارد پیمایش داشته باشد.

ونوسیا D60 EV پلاس برقی با پیمایش 420 کیلومتری به وسیله مکث موتور رونمایی شد
آنالیز ری را برقی را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - ونوسیا D60 EV پلاس در بازار خودرو چین 3 نسخه کاملاً مختلف از لحاظ ظرفیت باتری دارد. مکث موتور برای بازار خودرو ایران، نسخه 47 کیلووات ساعتی این خودرو را انتخاب کرد که پایین ترین ظرفیت باتری برای این سدان برقی است. D60 EV پلاس را در چین می توان با باتری های 48 کیلووات ساعتی و 50 کیلووات ساعتی نیز خریداری کرد.

براساس کاتالوگ رسمی مکث موتور، D60 EV پلاس با معیناتی به بازار خودرو کشور وارد خواهد شد که نمونه مشابه آن در چین 132 هزار و 800 یوان قیمت دارد.

خوشبختانه این خودروساز داخلی، فول آپشن ترین نسخه 47 کیلووات ساعتی این سدان برقی را برای واردات انتخاب کرد. اما در حقیقت، این نسخه وارداتی، تیپ پایه مدل های دیگر D60 EV پلاس در بازار خودرو چین است. از همین رو، بسیاری از امکانات رفاهی معمول در نسخه ایرانی آن وجود ندارد.

معینات فنی ونوسیا D60 EV پلاس مکث موتور

D60 EV پلاس قرار است در نسخه SL type smart mobility version وارد کشور گردد. این نسخه مجهز به یک موتور برقی به قدرت 120 کیلووات (163 اسب بخار) است که گشتاوری معادل 280 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می دهد.

نیرو و گشتاور این موتور برقی به وسیله گیربکس یک سرعته برقی به چرخ های جلو منتقل می شوند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو به طور رسمی اعلام نشد. اما ونوسیا اظهار داشت که می توان در نهایت با این خودرو به سرعت 140 کیلومتر در ساعت رسید.

همانطور که عنوان شد، باتری این نسخه 47 کیلووات ساعت ظرفیت ذخیره انرژی دارد. اندازه مصرف انرژی در این نسخه از D60 EV پلاس برابر با 12.9 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است.

باتری این سدان برقی را می توان با استفاده از فست شارژ در مدت زمان 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ کرد. البته در نبود فست شارژ باید زمانی برابر با 6 ساعت برای پرشدن باتری این خودرو از 30 تا 100 درصد زمان صرف کرد.

ذکر این نکته ضروری است که باتری ونوسیا D60 EV پلاس به وسیله شرکت Xinwanda چینی فراوری می گردد و 8 سال یا 120 هزار کیلومتر گارانتی دارد. این باتری که مجهز به گرمکن و سردکن (به وسیله آب) است، D60 EV پلاس را قادر می سازد تا با یکبار شارژ کامل، 420 کیلومتر پیمای داشته باشد.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با 4774×1803×1505 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به 2701 میلیمتر می رسد. D60 EV پلاس که 140 میلیمتر از سطح زمین ارتفاع دارد می تواند در دایره ای به قطر 5.7 متر دور بزند.

کدام خودرو چینی را مردم دوست دارند؟ در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

به عنوان یک سدان مالی چینی، D60 EV پلاس 525 لیتر فضای بار در اختیار مالک خود قرار می دهد. وزن کلی آن 1540 کیلوگرم است و ظریب آیرودینامیکی آن هم 0.266 Cd اعلام شد.

ونوسیا D60 EV پلاس در محور جلو از تعلیق مک فرسون استفاده می نماید و در محور عقب هم تعلیق تورشن بیم مستقل برای آن در نظرگرفته شد.

امکانات رفاهی ونوسیا D60 EV پلاس مکث موتور

D60 EV پلاس در نسخه وارداتی به بازار خودرو ایران دارای رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ راننده و سرنشین، سنسور پارک عقب و دوربین دید عقب است.

ترمز پارک این نسخه برقی است و امکان ورود بدون کلید (فقط از درب راننده) و استارت دکمه ای هم در آن وجود دارد. فرمان تیپ وارداتی به بازار ایران پلاستیکی با تنظیم دستی است. اما دسته دنده الکترونیکی این مدل فضای داخلی آن را کمی تغییر داده است.

نمایشگر پشت آمپر آن 5 اینچی است. اما مکث موتور اظهار داشت که نمایشگر لمسی 10 اینچی هم در این خودرو وجود دارد. هر چند که نسخه نمایشی مکث موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو فاقد این آپشن بود.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به چراغ ها هالوژنی با تنظیم دستی، آیینه های برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی ردیف دوم اشاره نمود.

شرایط فروش ونوسیا D60 EV پلاس در بازار خودرو چین

ونوسیا D60 EV پلاس از لحاظ اندازه فروش در بازار خودرو چین به هیچ عنوان جایگاه مناسبی ندارد. به طوری که این خودرو اکنون در رده 163 فروش در میان سدان های کامپکت چینی قرار گرفته است!

اگر سری به آمار فروش ماهانه این خودرو در چین بزنیم، باید مطرح کرد که D60 EV پلاس در مهر ماه امسال فقط 451 مشتری در کل آن کشور داشت. این در حالیست که در شهریور ماه 1838 چینی برای خرید آن اقدام نموده بودند.

فروش این خودرو در مرداد ماه امسال 1368 دستگاه و در تیر ماه امسال 1215 دستگاه بود. اما در خرداد ماه امسال فقط 306 نفر اقدام به خرید آن کردند.

فروش بسیار کم این سدان برقی در امسال میلادی باعث شد تا 25.18% از سبد فروش برند Venucia متعلق به D60 EV پلاس باشد. سهم بازار این خودرو هم در میان سدان های برقی بازار خودرو چین فقط 0.15% است.

پاسخ به پرسش های متداول درباره ونوسیا D60 EV پلاس

چرا تیپ های فول آپشن این سدان برقی به ایران وارد نمی شوند؟

  • طبیعتاً تمام واردنمایندگان ایرانی کوشش دارند تا کامل ترین نمونه ها را از لحاظ امکانات رفاهی و آپشن ها به کشور وارد نمایند. اما سقف ارزی واردات خودرو که از سوی نهادهای قانون گذار معین شد، مانع از این امر می گردد که خودروهای فول آپشن وارد بازار خودرو کشورمان شوند.

آیا قیمت این خودرو از سوی مکث موتور اعلام شد؟

  • قیمت این سدان برقی هنوز معین نیست. اما با توجه به تعرفه های بسیار زیاد و سودهای شرکت های واردنماینده نمی توان قیمتی کمتر از یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای آن متصور بود.

آریزو 5 برقی سایپا با نشان سینوگلد معرفی گردید / نسخه تاکسی آریزو 5 برقی در سایپا

چانگان شنلان SL03 سایپا با 1200 کیلومتر پیمایش به تهران رسید

ری را برقی ایران خودرو رسماً معرفی گردید / همه چیز درباره نسخه EV ری را

قیمت کوییک GXL سایپا رسماً اعلام شد / همه چیز درباره تیپ GXL کوییک

ون آتین سی230 شرکت آتین خودرو رسماً معرفی گردید / آنالیز فنی و کاربری ها

سامانه ملی گارانتی چیست؟ / ایران خودرو و سایپا به این سامانه متصل نشدند!

منبع: بیت ران
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1782

به "ونوسیا D60 EV پلاس برقی با پیمایش 420 کیلومتری به وسیله مکث موتور رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونوسیا D60 EV پلاس برقی با پیمایش 420 کیلومتری به وسیله مکث موتور رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید