ادامه فرایند نزولی محبوبیت ترامپ به دلیل استیضاح

به گزارش جملات زیبا، تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته نشان می دهد میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در بین رای دهندگان مستقل همچنان رو به کاهش است.

ادامه فرایند نزولی محبوبیت ترامپ به دلیل استیضاح

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس نمایندگان آمریکا، نظرسنجی مشترک هیل-هریس ایکس حاکی است که میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی در بین رای دهندگان مستقل با کاهش روبرو شده است که دموکراتها به کوشش های خود برای استیضاح وی ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی نشان می دهد 39 درصد رای دهندگان مستقل از عملکرد ترامپ رضایت دارند ولی 56 درصد آنها از عملکرد رئیس جمهور آمریکا راضی نیستند.

میزان رضایت رای دهندگان مستقل از عملکرد ترامپ نسبت به اوایل نوامبر با افت شدیدی روبرو شده است، این رقم در اوایل نوامبر به 44 درصد رسیده بود.

این گزارش اضافه کرد: محبوبیت ترامپ در بین رای دهندگان جمهوریخواه نیز با کاهش روبرو شده و با افت 3 درصدی به 85 درصد رسیده است.

این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده است که مفاد طرح استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام شده است.

دموکراتهای مجلس نمایندگان 2 ماده از طرح استیضاح ترامپ را منتشر نموده اند که نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا از قدرت سوء استفاده نموده و مانع تحقیقات استیضاح از سوی کنگره شده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که قبلا مخالف استیضاح بود، در اظهاراتی گفت: تعاملات ترامپ با اوکراین به نوعی بوده است که حزب دموکرات چاره ای جز استیضاح نداشته است.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم نموده است که یاری نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش نموده است.

زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، پسرش در هیئت مدیره شرکت بوریسمای اوکراین که در زمینه انرژی فعالیت می نماید، عضویت داشته است.

ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی اتهامات مطرح شده را رد نموده اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه ای را شروع خواهد نمود که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 91

به "ادامه فرایند نزولی محبوبیت ترامپ به دلیل استیضاح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فرایند نزولی محبوبیت ترامپ به دلیل استیضاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید