آینده روشنی پیش روست، لزوم همراهی همه دستگاه ها

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/فارس استاندار فارس با یادآوری اینکه اقدامات موثر و گسترده ای طی بیش از چهاردهه در استان اجرا شده که جمع آوری و مستند می گردد، افق آینده فارس و کشور را روشن و رو به رشد و توسعه ارزیابی کرد.

آینده روشنی پیش روست، لزوم همراهی همه دستگاه ها

محمدهادی ایمانیه عصر چهارشنبه 11 اسفند در شورای اداری استان فارس با بیان اینکه تکلیف همه ما است که 3 درصد از نیروهای استخدامی دستگاه ها از بین معلولان باشد، اظهار کرد: باید این قانون را اجرا کنیم و نباید از سمت خود به تفسیر قانون بپردازیم که تحقق این مهم همت جمعی می طلبد بعلاوه از بخش خصوصی هم می توان یاری گرفت.

او با تاکید بر لزوم مناسب سازی پیاده روها در شهرها به ویژه شیراز گفت: معاونت عمرانی مناسب سازی پیاده روها را برای معلولان به صورت ویژه پیگیری کند و در شیراز نیز شهرداری و شورای شهر شیراز یاری نمایند تا این کار انجام گردد.

ایمانیه با بیان اینکه شخص مدیران نیز وقتی را برای ملاقات با معلولان اختصاص دهند، تاکید نمود: قانون جامع معلولان را هم حوزه بازرسی استانداری و سازمان بازرسی ورود نمایند تا این قانون اجرا گردد و اگر دستگاهی اجرا نکند تذکر داده گردد.

استاندار فارس با تاکید بر انجام جهاد تبیین گفت: کوشش نظام مقدس جمهوری اسلامی در قوای مختلف در فضاهای مبهمی که ایجاد می گردد، نادیده گرفته و گفته نمی گردد که باید این امور بیان گردد.

او با اشاره به اینکه بین دو جلسه شورای اداری اتفاقات خوبی برای استان اتفاق افتاده است، اضافه کرد: قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا برای آزادراه شیراز- بوشهر، قطعه ای از راه آهن شیراز - بوشهر و راه آهن شیراز- جهرم- لار- بندرعباس و راه آهن شیراز - گل گهر بعلاوه دو خط آبرسانی از خلیج فارس از شرق و غرب منعقد شده است.

استاندار فارس اضافه کرد: بنا شد که قرارگاه خاتم 4 بیمارستان با ظرفیت 2500 تخت بیمارستانی، 4 هزار هکتار گلخانه در استان و در کنار 2 خط آبرسانی 100 زمین 100 هکتاری با عنوان گلخانه ایجاد کند که این 100 زمین از این 2 خط آب می گیرند و 10 هزار هکتار گلخانه می گردد که می تواند در ماندگاری روستاییان تاثیر داشته باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه جاده سعادت شهر - سروستان - خرامه - مرودشت از تعهدات قرارگاه است، گفت: خطوط ریلی از خط یک و دو مترو به سمت حرم نیز در جلسه با قرارگاه خاتم مصوب شد که به سمت جنوب و شمال از میدان شاهزاده قاسم انجام خواهد شد و خط سه قطار شهری شیراز نیز با یاری وزارت کشور انجام می گردد.

تجهیز و خرید اتوبوس برای مراکز شهری از دیگر اقداماتی بود که استاندار فارس به آن اشاره نمود و گفت: در ادامه اتفاقات خوب استان جهش ملی مسکن است که با همکاری راه و شهرسازی و راه اندازی قرارگاه مسکن انجام می گردد و در حال حاضر مشغول تامین زمین هستند و امیدواریم ساخت 100 هزار مسکن را در این طرح در سال 1401 داشته باشیم که اشتغال 400 هزار نفری ایجاد خواهد نمود و این علاوه بر بحث فراوری مصالح ساختمانی و اشتغالزایی آن است.

ایمانیه با بیان اینکه قرارگاه آب را ایجاد کردیم و 9 سازمان پای کار آمدند، اضافه کرد: نخستین جلسه تشکیل و تصمیمات خوبی گرفته شد بر این اساس که دستگاه ها با هم افزایی به حل مسائل خشکسالی استان یاری نمایند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه قرارگاه اشتغال نیز در استان ایجاد شده است، گفت: با هم افزایی سازمان ها برای ایجاد اشتغال در رتبه های برتر کشور در اشتغال و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتیم و نسبت به 6 ماه پیش و سال گذشته رشد قابل توجهی داشتیم که سال آینده باید جهش بیشتر داشته باشیم.

او با بیان اینکه بیش از 95 درصد از معتادان متجاهر جمع آوری شدند، گفت: کوشش خوبی شده با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی شده که باید ادامه دار باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه توافقی با ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد شهرک دارویی و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیاهان دارویی شده است، تاکید نمود: این امر اقدام مبارکی برای مراکز روستایی است تا الگوی کشت را عوض نمایند و ماندگاری در روستاها بیشتر گردد.

او با بیان اینکه در برطرف موانع فراوری تصمیمات خوبی گرفته می گردد تا واحدها وارد چرخه فراوری شوند، عنوان نمود: همه باید یاری نمایند تا فعالیت شهرک صنعتی افزایش پیدا کند.

استاندار فارس درباره کرونا نیز گفت: نسبت به پیک پنجم هم موارد کمتری داشتیم و هم تخت های بیمارستانی کمتری اشغال شد، تخت های آی سی یوی کمتر اشغال شد و در واکسیناسیون نیز بین 3 استان برتر کشور قرار داریم اما لکه گیری در شهرستان ها باید مورد توجه فرمانداران باشد بعلاوه به به جای مانده کسانی که واکسن نزدند یاری گردد تا چرخه واکسیناسیون کامل گردد.

ایمانیه اظهار کرد: آمادگی برای تزریق واکسن در منزل افراد هم وجود دارد تا شاهد موج هفتم نباشیم.

او با اشاره به لزوم کاهش تصادفات در استان، گفت: با اقدامات اجرا شده در کمربندی شیراز نسبت به 3 ماه قبل مرگ ناشی از تصادفات کمتر شده است که خواهشم این است از دستگاه های مرتبط تا هر 3 ماه 10 درصد تصادفات را کم نمایند و امیدواریم آخر سال آینده 50 درصد مرگ ناشی از تصادفات کاهش پیدا نموده باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه این افقی است که ترسیم شده و نخستین درخواست برای تحقق آن از فرمانداران است، گفت: دستگاه های مرتبط اعلام آمادگی کردند و پای کار آمدند اگر نقطه حادثه خیزی هست یا کمبود پایگاه اورژانس یا نیروی انتظامی است با همکاری استان تدابیری در این زمینه اندیشه گردد.

او با بیان اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین است، گفت: همه دستگاه ها و ادارات در شهرستان ها با همکاری و هم افزایی کوشش نمایند که در نوروز مقدار تصادفات و تلفات کاهش یابد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه ریزی جامعی هم برای شهرک صنعتی شده که به زودی ابلاغ می گردد تا ظرفیت های به جای مانده از شهرک های صنعتی هم وارد راستا گردد.

ایمانیه کاهش طلاق و افزایش ازدواج در شهرستان ها را مورد توجه و تاکید جدی قرار داد و اضافه کرد: کاهش تکدی گری و مهاجرت معکوس نیز از موارد مهم در شهرستان ها و استان است.

او با بیان تقارن ایام شعبان با سال تازه درخواست کرد که این ایام به شکل ویژه سال جاری دیده گردد و گفت: بزرگداشت نیمه شعبان باید جدی گرفته گردد و هرکس به تناسب خود پای کار بیایید.

استاندار فارس با اشاره به مسئله معیشت و تنظیم بازار اعلام کرد: جهاد کشاورزی و صمت با دقت بازار و تنظیم بازار را پیگیری می نمایند چراکه یکی از اولویت های جدی دولت سیزدهم بحث معیشت مردم است که بارها رئیس جمهور محترم در این باره تذکر دادند اما دستگاه های دیگر هم یاری نمایند تا سوءاستفاده و گرانفروشی نگردد چون مسئله گرانی با گرانفروشی فرق دارد هرچند که قاطبه کسبه اهل انصاف هستند باید جلو اقلیت گرانفروش را گرفت.

او با بیان اینکه دستگاه ها اقداماتی را که به شکل غیرمعمول وظیفه ای اجرا شده گزارش دهند چراکه می تواند سبب امید و نشاط مردم گردد، اظهار داشت: روابط عمومی استانداری در پی جمع آوری 1400 اقدام مبارکی است که در انقلاب اسلامی اجرا شده و در راستای جها تبیین نخستین جلد اقداماتی که در استان فارس پس از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، بیان می گردد.

استاندار فارس درباره کمبود ادارات در شهرستان ها به ویژه شهرستان های تازه نیز گفت: این امر پیگیری گردد اما تا زمان تامین اعتبار با تدبیر فرمانداران سازمان ها اجازه دهند ادارات در شهرستان ها با هم ادغام شوند تا مشکل حل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1520

به "آینده روشنی پیش روست، لزوم همراهی همه دستگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده روشنی پیش روست، لزوم همراهی همه دستگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید