آخرین ترمیم کابینه جاستین ترودو؟

به گزارش جملات زیبا، موضوع ترمیم کابینه بعد از آن صورت گرفت که اسکات بریسون، وزیر خزانه داری کانادا و نماینده مجلس از نووآ اسکوشیا از سمت خود کناره گیری کرد. بریسون دلیل تصمیم خود را خانوادگی و گذراندن وقت بیشتر در کنار دوقلوهای 4 ساله اش اعلام نموده است.

آخرین ترمیم کابینه جاستین ترودو؟

این ترمیم کابینه که به دلیل نزدیکی به انتخابات بعدی قرار بود به ساد ه ترین و مختصرترین شکل ممکن صورت گیرد در نهایت صبح روز دوشنبه، 14 ژانویه 2019 با جابجایی سه وزیر و ورود دو وزیر جدید به کابینه انجام گرفت.

در مراسم تحلیف که در ریدو هال (Rideau Hall)، محل کار و زندگی ژولی پی یت، فرماندار کل کانادا صورت گرفت، دیوید لامتی از وکلای مونترالی که به عنوان منشی پارلمانی وزیر اختراعات کار می کرد، به عنوان وزیر دادگستری معرفی گردید و جای خانم جودی ویلسون ریبولد را گرفت. لامتی تنها وزیر جدیدی بود که در این مراسم معرافه به کابینه اضافه شد. خانم ریبولد که از وزارت دادگستری خلع شد به عنوان وزیر امور جانبازان و کهنه سربازان منصوب شد.

خیلی از ناظران منتظر تعویض ریبولد بودند چون عملکرد او را در وزارت دادگستری، ضعیف ارزیابی می نمودند. موضوعی که جاستین ترودو در نشست خبری پس از تحلیف وزرای جابجا شده، نه تنها از قبول آن خودداری نمود بلکه جودی ویلسون ریبولد را ستود و او را بسیار توانا معرفی کرد.

  • آماده باش ترودو برای انتخابات
  • ترمیم کابینه در یک چهارم نهایی

جین فیلپوت، وزیر سابق خدمات بومیان کانادایی به سمت وزیر دولت الکترونیک و ریاست جدید هیئت خزانه داری کانادا منصوب شد. سیموس اورگان، وزیر سابق امور جانبازان و کهنه سربازان به وزارت خدمات بومیان کانادایی رسید. و در انتها برنادت جوردن، منشی پارلمانی وزیر موسسات دموکراتیک هم به عنوان وزیر جدید به کابینه راه یافت و وزیر توسعه مالی مناطق روستایی شد.

لیست وزرای جابجا شده و وزیر جدید کابینه به توضیح زیر است:

ترمیم کابینه دولت، سه وزیر جابجا شدند و دو وزیر جدید به کابینه راه یافتند

برنادت جوردن ترمیم کابینه جاستین ترودو جودی ویلسون ریبولد جین فیلپوت دیوید لامتی ریدو هال ژولی پی یت سیموس اورگان مجله مداد سال اول شماره 42

منبع: مداد
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 738

به "آخرین ترمیم کابینه جاستین ترودو؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ترمیم کابینه جاستین ترودو؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید