18 گیاه شگفت انگیز که انرژی مثبت را در خانه افزایش می دهند

به گزارش جملات زیبا، گیاهان به شفادهنده های طبیعی مشهور هستند و حیات، شفا و ارتباط معنوی را به انسان ارزانی می نمایند. هواداران شبه علمی مانند فنگ شویی معتقدند از آنجایی که گیاهان از زمین می آیند، انرژی گایا (مادر زمین) را با خود حمل نموده و به خاطر انرژی جاودانی که همراه خود دارند، به طور طبیعی، انرژی مثبت را به سمت خودشان جذب می نمایند.

18 گیاه شگفت انگیز که انرژی مثبت را در خانه افزایش می دهند

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

طبق شیوه فنگ شویی چینیان باستان، گیاهان در یک فضا قرار داده می شوند تا به طور هدفمند از تنش های فیزیولوژیک و روانشناختی آن فضا کاسته گردد. همچنین بسیاری از یوگی ها (یوگا کارها) هنگام احساس خستگی و درماندگی، پشت به درخت می ایستند و با انرژی دریافت از درخت، به حالت عادی بر می گردند و به تعادل می رسند.

علم در خصوص گیاهان چه می گوید؟

هر چند ممکن است دانشمندان به فواید انرژی بخش گیاهان توجه ننمایند، اما ثابت شده که داشتن گیاهان در منزل، به تصفیه هوا و تامین اکسیژن بیشتر یاری می نماید. با داشتن هوای تمیزتری برای تنفس، افراد به طور طبیعی شادتر، سالم تر و سرحال تر خواهند بود.

برخی گیاهان هم دارای ارزش های تغذیه ای هستند و برای گوارش مفیدند؛ مثل میوه ها، سبزیجات و گیاهان معطر.

کدام گیاهان باعث افزایش انرژی مثبت می شوند؟

در این قسمت می خواهیم چند گیاه را معرفی کنیم که می توانند در آوردن انرژی مثبت به خانه یاری نماینده باشند.

1. اسطوخدوس یا لوندر (Lavender)

از مزایای این گیاه میتوان به بهبود کیفیت خواب، حذف انرژی های منفی، کاهش درد و تنش، بهبود درمان، کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش اشاره نمود. روغن لوندر با خواص منحصر به فردی مثل یاری به خواب، کنترل اضطراب و بهبود خلق و خو شناخته شده است. هر وقت نتوانستید بخوابید، گذاشتن کمی لوندر زیر بالش می تواند یاری نماینده باشد. گفته می گردد لوندر انرژی منفی را از بین برده و باعث افزایش آرامش و آسودگی فرد در زندگی می گردد.

2. گل یاسمن (Jasmine)

این گیاه باعث کاهش احساسات منفی، متعادل کردن احساسات، افزایش مثبت گرایی و انرژی خوب، افزایش خواب های منطقی و فرا روانی، افزایش هشیاری و کاهش افسردگی و اضطراب می گردد.

گل یاسمن می تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد و مثل لوندر به بهبود فرایند خواب نیز یاری کند. این گیاه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به بهبود التهاب و کاهش افسردگی یاری شایانی می نماید. معمولا از این گیاه در تهیه چای ها و دمنوش های مختلف استفاده می گردد.

3. نعناع فلفلی (Peppermint)

نعناع فلفلی باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش،خوشبو شدن دهان، افزایش هشیاری، تسکین و التیام احتقان، افزایش هشیاری روحی و معنوی، کاهش سردرد و بهبود انرژی می گردد.

نعناع فلفلی معمولا در غذاها، رایحه ها، آدامس، نوشیدنی ها و غیره استفاده می گردد. به خاطر مزه و بوی فوق العاده اش خیلی از افراد دوست دارند آن را در خانه خود داشته باشند. نعنا فلفلی اغلب در روغن های عصاره ای دیده می گردد و می تواند به تسکین درد یاری کند. همچنین این گیاه، سینوس ها را باز نموده و سردرد را تسکین می دهد.

4. گیاه یشم (Jade)

تا جایی که می توانید گیاه یشم را در قسمت های مختلف منزل خود قرار دهید. در فرهنگ چینی اعتقاد بر این است که این گیاهان ثروت را جذب می نمایند زیرا برگ های آن ها شبیه سکه هستند. سعی کنید این گیاهان را در کنج ثروت (گوشه جنوب شرقی خانه) قرار دهید. این گیاه می تواند به زندگی شما شانس بدهد، مخصوصا در زمانی که نقطه عطف زندگی تان محسوب می گردد مثل ایجاد یک کسب و کار جدید.

از مزایای آن می توان به افزایش حس آرامش، جذب ثروت، دادن انرژی مثبت، بهبود عواطف، پیوند بدن، ذهن و روح، افزایش شانس و خوشبختی، محافظت در برابر انرژی منفی، افزایش روابط مثبت و افزایش آسودگی و آرامش خاطر اشاره نمود.

اعتقاد بر این است که قرار دادن دو گیاه یشم در ورودی خانه می تواند احساس آرامش و آسودگی را به زندگی فرد بیاورد. همچنین گفته می گردد که گیاه یشم رفاه و امنیت را جذب می نماید. علاوه بر این، برخی ها می گویند که گیاه یشم به بهبود روابط فرد با خانواده، دوستان و رابطه با خود یاری می نماید. همچنین این گیاه در ارتباطات روحی و معنوی فرد نیز یاری نماینده است.

5. بامبو

چند شاخه بامبو را در آب تازه و در داخل گلدان قرار دهید. برای موفقیت تحصیلی و خلاقیت و آفرینندگی، پنج شاخه بامبو را در گلدان قرار دهید (گلدان را در منطقه خلاقیت و آفرینندگی منزل قرار دهید). در منطقه خانواده و سلامت 7 شاخه بامبو قرار دهید. در منطقه ثروت 8 شاخه بامبو قرار دهید.

برای شانس 9 شاخه از آن را داخل گلدان قرار دهید. می توانید گلدان حاوی 9 شاخه بامبو را هر جایی از منزل قرار دهید، اما بهتر است آن را در مرکز خانه بگذارید. نباید فراموش کنید که آب آن را باید زود به زود عوض کنید.

فواید بامبو شامل افزایش انرژی مثبت، افزایش شانس و خوشبختی، قدرت و انرژی، یاری به متعادل کردن قاعدگی و کاهش گرفتگی های شکمی می گردد. اعتقاد بر این است که بامبو شانس می آورد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به آن لاکی بامبو می گویند. بامبو انرژی به شدت قوی و مثبتی را حمل می نماید و هاله ای بسیار قوی دارد و بسیار شفابخش است و بسیاری افراد بامبو را به همین دلایل دوست دارند.

6. مریم گلی (Sage)

این گیاه باعث پاکسازی انرژی منفی، افزایش التیام و ترمیم زخم، ایجاد توازن جسمانی و روانی می گردد. مریم گلی برای پاکسازی انرژی منفی به کار می رود. مریم گلی خشک معمولا سوزانده می گردد تا بوی شفادهنده و التیام بخشی از آن برخیزد. این کار، انرژی منفی داخل منزل یا هر فضای دیگری را کاهش می دهد.

مریم گلی یک گیاه تصفیه نماینده است که در فضای باز و در اقلیم های مختلف رشد می نماید. این گیاه به قدری رشد می نماید که در نهایت آنقدر برگ مریم گلی فراهم می گردد که با آن بتوانید اسماج استیک مریم گلی درست کنید. منزل خود را با سوزاندن مریم گلی تصفیه کنید. سوزاندن مریم گلی، باعث می گردد که عوامل بیماری زای موجود در داخل نابود شده و روشنی و شادی و انرژی در منزل ایجاد گردد.

7. رزماری (Rosemary)

اگر به دنبال بهبود انرژی، بهبود عملکرد مغز، کاهش استرس، کاهش منفی نگری، افزایش جریان خون هستید از این گیاه غافل نشوید. رزماری علاوه بر مزایای درمانی آن، مزه و بوی خیلی خوبی دارد و آشپزی با آن عالی است. روغن رزماری حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و برای بدن بسیار مفید است.

8. آلوئه ورا (Aloe Vera)

با قرار دادن آلوئه ورا در خانه تان می توانید شاهد بهبود پاکسازی بدن، کاهش منفی نگری، بهبود دردها و ناخوشی ها و بهبود شرایط گوارش شوید. آلوئه ورا مزایای زیادی برای سلامت جسم دارد و می تواند برای ترمیم سوختگی ها و زخم ها به کار برود. عصاره این گیاه برای سیستم گوارشی نیز خیلی خوب است.

9. اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح (Peace Lily)

گیاه اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح باعث افزایش آرامش و آسایش خاطر، حذف سموم از بدن، کاهش استرس، اضطراب و افسردگی، افزایش انرژی مثبت و کاهش منفی نگری می گردد. همانطور که از اسم این گیاه پیداست، معروف است که اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح، آرامش و صلح را به زندگی می آورد. همچنین این گیاه، سموم را از هوا دفع نموده و سلامتی را ارتقا می دهد. اعتقاد بر این است که گیاه صلح، آگاهی روحی و معنوی را افزایش می دهد و افراد را قادر می سازد که با قدرت های بالاتری که در وجود خود دارند ارتباط برقرار نمایند.

10. گیاه لوتوس یا نیلوفر آبی (Lotus)

گیاه لوتوس یا نیلوفر آبی باعث افزایش صلح و آرامش، کاهش استرس، اضطراب و افسردگی، افزایش آگاهی روحی و معنوی، کاهش منفی نگری و بهبود قدرت تفکر می گردد. تصویر این گل خیلی زیاد در عوالم روحانی دیده شده و اغلب در چاکراها مجسم می گردد. گفته می گردد که نیلوفر آبی در رسیدن به روشن فکری و ارتباط با قدرت های برتر وجود شخص یاری نماینده است. همچنین این گیاه می تواند آگاهی روحی معنوی فرد را افزایش دهد.

11. درخت سیتروس (مرکبات یا Citrus Tree)

فرقی نمی نماید که این گیاه در یک پاسیوی سر پوشیده کاشته گردد یا در بالکن یا در فضای باز، درخت سیتروس وفور و فراوانی را به خانه شما می آورد. درخت سیتروس باید در کنج سلامت و ثروت قرار داده گردد. اعتقاد بر این است که درخت سیتروس شانس می آورد.

12. گل صد تومانی (Peony)

گل صد تومانی محبوب ترین گل برای جذب عشق است. صد تومانی یک گل زیبا و گرد است که در انواع رنگ های قرمز و صورتی وجود دارد. گل های صد تومانی را می توان در فضای باز کاشت و بعد از کاشته شدن آن ها، 3 تا 4 سال طول می کشد که غنچه بدهند . گل صد تومانی در اواخر بهار شکوفه می دهد. وقتی خوب ریشه دار شدند هر سال شکوفه می دهند و می توانند حدود 100 سال عمر نمایند.

گل صد تومانی با غنچه های شاداب و عظیم و بوی خوشش یک گل شاخه ای محبوب به شمار می رود. فقط باید مواظب باشید که خیلی جوانه ها و غنچه های این گیاه را از بوته جدا نکنید. چون با این کار ممکن است تعداد غنچه های آن در سال بعد کاهش پیدا کند.

13. گیاه پول چینی (Chinese Money Plant)

خیلی سخت نیست که ببینیم چرا این گیاه آپارتمانی به عنوان یکی از بهترین ها برای فنگ شویی در نظر گرفته می گردد. برگ های گرد و زمرد رنگ آن شبیه سکه هستند. علاوه بر افزایش و بهبود ثروت، شانس خوب و رونق و سعادت برای صاحبش به ارمغان می آورد. مراقبت از این گیاه آپارتمانی شیک و مد روز نیز نسبتا آسان است. زیرا نسبت به نور و خاک خیلی حساس نیست.

یک نکته مثبت دیگر هم در خصوص آن وجود دارد و آن اینکه گیاه مادر جوانه هایی می دهد که می توان آن ها را به عنوان گیاه جدید پرورش داد یا آن ها را به خانواده و دوستان هدیه کرد. به همین خاطر، لقب دیگر گیاه پول چینی، گیاه دوستی است.

14. ارکیده (Orchid)

ارکیده های سفید را به عنوان نماد باروری و آفرینندگی می توان در کنج بچه ها و آفرینندگی قرار داد. اگر صورتی باشند و دارای دو ساقه، می توانید آن ها را در کنج عشق قرار دهید. اگر زرد باشند می توانید آن ها را در مرکز و در کنج سلامت قرار دهید و اگر بنفش هستند می توانید آن ها را در کنج ثروت قرار دهید.

ارکیده ها مثل تیلندزیا (آناناس گرمسیری) از جمله گیاهان رورست (گیاهان هوایی) هستند. در طبیعت وحشی، ارکیده خودش را به درختان می چسباند و آب و مواد مغذی را از هوا و بارش باران جذب می نماید. بر این اساس و در این شرایط، این گیاه برای رشد به خاک نیاز ندارد.

15. سرخس (Fern)

این گیاهان بسیار زیبا هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی ندارند. می توانید برای پنهان کردن تمام کنج های اتاق از سرخس بهره ببرید. یعنی مثلا هر وقت نگاهمان به این قسمت های زاویه دار خانه می افتد، از دیدن تیزی آن ها احساس بدی پیدا نمی کنیم.

16. گیاه مار یا همان سانسوریای معروف

این گیاه علاوه بر تصفیه هوا، یون های مثبتی را که از الکترون ها به وجود می آیند به خود جذب می نمایند. اطراف ما از این یون ها پر است.

17. پیس لیلی (گیاه صلح یا Peace Lily)

برخی از گیاهان به طور طبیعی بسیاری از آلرژن ها و ترکیبات عالی فرار را که در محصولات پاک نماینده و در بیشتر دستگاه های تهویه مطبوع وجود دارند از بین می برند.

18. گیاه کائوچو (Rubber Plant)

یک گیاه کائوچو را در منطقه ثروت منزل (گوشه جنوب شرقی خانه) خود قرار دهید تا رفاه و کامیابی را افزایش دهد. اما مراقب باشید که گیاه کائوچو جای کافی برای رشد داشته باشد. اگر جای کافی داشته باشد به راحتی به اندازه 10 فوت بلند می گردد. البته این گیاه برای رسیدن به این ارتفاع نیاز به مراقبت های خاص دارد. این مراقبت ها عبارت هستند از نور فراوان، آبیاری روتین و کوددهی منظم در زمان قرار داشتن گیاه در فاز رشد فعال .

حرف آخر

گیاهان بخش مهمی از هر خانه هستند یا باید باشند. هر گیاهی، برکات مختلفی را به زندگی وارد می نماید. گیاهان دارای انرژی مثبت هستند که می توان از آن ها برای درمان و فایده رساندن به ذهن، بدن و روح استفاده کرد.

علاوه بر این، آن ها به بهبود سطح اکسیژن و پاکسازی آلودگی ها از هوای اطراف یاری می نمایند. بنابراین گیاهان ضامن بهبود سلامت، حال روحی و تندرستی برای یک زندگی مثبت و سالم تر هستند.

منبع: mydomaine, emedihealth

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1017

به "18 گیاه شگفت انگیز که انرژی مثبت را در خانه افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 گیاه شگفت انگیز که انرژی مثبت را در خانه افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید