روش های سم زدایی بدن ، با هزینه کم، سم را از بدنتان خارج کنید

به گزارش جملات زیبا، بسیاری از افراد، تابستان را یک فصل مناسب به منظور سم زدایی بدن خود می دانند. فصلی که در آن آب زیادی از بدن به واسطه عرق کردن دفع می گردد و برای جبران آن باید زیاد آب نوشید، اما امکان دارد، موادی که برای سم زدایی بدن احتیاج است، خیلی هزینه بر باشد. شما می توانید با طراحی یک برنامه مناسب و دستورالعمل های کم هزینه، از روش های سم زدایی بدن بهره ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا با 10 نمونه از راه های سم زدایی بدن آشنا شوید. درضمن برای خواندن مقاله های بیشتر در ارتباط با پزشکی و سلامت به اینجا مراجعه کنید.

روش های سم زدایی بدن ، با هزینه کم، سم را از بدنتان خارج کنید

خرید میوه ها و سبزیجات به صورت فصلی

به علت آب شدن برفِ زمستان در فصل بهار و دسترسی آسان به گیاهان و سبزیجات خوش طعم فراوان، بهار برترین فصل برای پاک کردن بدن از سموم و مواد زاید می باشد در هر ترکیب سم زدا و تمیزنماینده ای، سبزیجات و میوه ها نقش اصلی را ایفا می نمایند. اگر شما میوه ها و سبزیجات را به صورت فصلی و یا عمده از یک کشاورز بخرید، هزینه کمتری نسبت به غذاهای بسته بندی شده صرف می کنید. برای این کار، شما می توانید چنین محصولاتی را به وسیله بازارهای کشاورزان و یا به صورت سفارش محصول از یک هفته جلوتر، بخرید.

داشتن خواب مناسب

سردرد و خستگی، علائم شایع مصرف بسیاری از ترکیبات سم زداست که در نهایت باعث خواب آلودگی می گردد. سه مولفه اساسی هر برنامه سم زدایی پیروز، عبارت است از زمان به منظور استراحت کردن، مصرف مواد کاملا مغذی و افزایش اندازه مصرف برخی از مکمل ها به منظور خارج شدن سموم از بدن. پس از مصرف غذاها و مکمل ها به اندازه کافی، مرحله بعد انجام نرمش های سبک و گذراندن دوران نقاهت و بعلاوه بازیابی و بازسازی بدن می باشد. به علاوه، زمانی که خواب هستید، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

تهیه آب طعم دار

آب هایی که خاصیت سم زدایی دارند، برای سوزاندن چربی و بعلاوه از بین بردن سموم بدن مفید می باشند و یکی از روش های سم زدایی بدن هستند. آب گریپ فروت، آب با لیمو، آب با خیار، نعناع، انواع توت فرنگی و کیوی از برترین و مناسب ترین آب های طعم دار به شمار می آیند. هم چنین اگر آب لیمو را با دارچین و مقداری سرکه سیب ترکیب کنید، نوشیدنی مناسبی حاصل می گردد. ضمن اینکه این آب ها جایگزین مناسبی برای سوداها بوده و شما توانایی این را دارید که هر زمانی در طول سال (نه تنها در فصولی که می خواهید سم زدایی انجام دهید) که مایل بودید، از آن ها نوش جان کنید.

ترک کردن قهوه صبح

از دیگر روش های سم زدایی بدن، ترک کردن قهوه دم صبح است. هنگامی که از خواب بیدار شدید و تمایل به مصرف قهوه داشتید، پیشنهاد می گردد به جای آن چای سبز بنوشید. توصیه بسیاری از برنامه های سم زدایی این است که در زمان اجرای برنامه و همین طور در روزهای قبل و بعد از آن، قهوه و الکل مصرف نکنید. چای سبز، سطح انرژی شما را بالاتر می برد و بعلاوه ضد سالخوردگی می باشد و اگر مصرف آن را قطع کنید، علائم حادی مشاهده نخواهید کرد. اگر می خواهید، پس انداز چند روزه ای داشته باشید و پولی خرج نکنید، این روش سم زدایی نمونه بارزی است.

تهیه عصاره گیاهی مخصوص خود

در صورتی که تمایلی به خوردن سالاد کلم ندارید، عصاره گیاهی و سبزیجات تهیه کنید. ضمن اینکه می توانید با ترکیب کردن کلم، اسفناج، کرفس و جعفری نوشیدنی های تازه و خوش طعمی درست کنید. ترکیبات سم زدایی که روی سالادها اضافه می گردد، کلروفیل فراوانی دارد که عملکرد و سطح کارکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. چند حبه سیر هم باعث افزایش اندازه دفع سم و کارآمدی سیستم ایمنی بدن می گردد. همین ویژگی به شما یاری می کند تا توانایی این را داشته باشید که سمموم و مواد زاید را از بدن شما دفع نماید و هم چنین نقش اساسی در دفع سم از کبد دارد و از مهم ترین راه های سم زدایی بدن به شمار می آیند.

رها کردن باشگاه و مجانی ورزش کردن در خانه

یوگا، یکی از برترین نرمش ها به منظور سم زدایی بدن می باشد. اگر در دوران پاک سازی و سم زدایی هستید، با انجام تمرین و ورزش های مناسب باعث تعرق بدن شوید. در حقیقت، پیچ و تاب ها همان چیزی است که اگر می خواهید صدای اندام های درونی تان را بشنوید، ضروری است انجام دهید. ساز و کار این پیچ و تاب ها بدین گونه است که در قسمت میانی روده بزرگ فشار ایجاد می کند و هنگامی که از آن بخش خارج می گردد، اکسیژن و هم چنین خون تازه به منظور بازیابی عضلات سریعا به سمت آن ها حرکت می کند. اگر ورزش وینیاسا را انجام دهید، ضربان قلبتان افزایش می یابد و لازمه این کار، انجام پیچ و تاب های زیاد است. گفتنی است که نیازی به رفتن به باشگاه هایی که هزینه های بالایی دارند، نیست.

اجتناب از مواد سم زدای بسته بندی شده

تصور بسیاری از مردم در خصوص راه های سم زدایی بدن به طور صحیح و دقیق، استفاده از ترکیب عصاره های از پیش بسته بندی شده است که به نظر می رسد، مواد کاملی هم نیستند و باعث حصول نتایج کارساز و مناسب برای افراد نمی شوند. اگر اطمینان داشته باشید که زمان زیادی برای استراحت و هم چنین آرامش روح و جسم و نیز آماده کردن مواد غذایی به صورت آگاهانه دارید، علت آن هم این است که اگر عصاره های میوه ها و سبزیجات به صورت تازه مصرف شوند، دارای مواد مغذی بیشتری هستند. چنانچه برنامه خود را طراحی نموده اید و در حال اجرای روند سم زدایی هستید، این مواد، گزینه های مناسبی هستند، ولی باید بدانید که هدف کلی سم زدایی این است که عادات قدیمی را ترک نموده و بدن را بازیابی کنیم و به نوعی جوان سازی انجام دهیم. قطعا کاری مفیدتر از مصرف عصاره ریشه چغندر که از قبل آماده شده، انجام داده اید.

مصرف برنج و لوبیای خشک شده

برنج و لوبیا از جمله غداهایی هستند که خاصیت اشباع نمایندگی دارند، بسیار مغذی هستند و طبخ آسانی دارند. اگر قصد ولخرجی دارید، پیشنهاد می گردد که کوینولا را جایگزین برنج کنید و به همان شیوه در پلوپز بپزید. از جمله مزیت های کوینولا می توان به خاصیت سم زدایی فراوان و دارا بودن آمینو اسید و فیبر و فسفر زیاد اشاره نمود که باعث بهبود روند دفع سموم بدن می گردد. این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از پختن لوبیاها، آن ها را خیس کنید و سپس اقدام به ریختن برنج در پلوپز کنید. هم چنین می توانید با هزینه کم آن ها را از فروشگاه محلتان تهیه کنید.

درست کردن نوشیدنی برای خود در صورت بیرون رفتن

چنانچه در دوره سم زدایی به سر می برید و تمایل دارید که در مهمانی محبت آمیز شرکت کنید، به آسانی می توانید این کار را انجام دهید. شما می توانید عصاره هایی مانند ترکیب آب با خیار، آناناس و فلفل هالوپینو یا ترکیبی از لیمو، شیره افراد و فلفل هندی را به این منظور تهیه کنید. به شرطی که عصاره ای را که از قبل تهیه نموده اید، همراه خود داشته باشید. این کار باعث می گردد که فریب دوستانتان که شما را به خوردن نوشیدنی دعوت می نمایند، نخورید.

استفاده مداوم از نمک حمام اپسوم (یا نمک فرنگی)

برای این کار باید پس از پر کردن وان حمام با آب داغ، دو فنجان نمک اپسوم به آن اضافه کنید. قبل از وارد شدن به آب، پوستتان را با برس مخصوص تمیز کنید و پس از اتمام کار، خود را با آب سرد بشویید. از مزایای نمک اپسوم این است که عضلات را شل می کند، باعث می گردد که سموم، بهتر دفع شوند و هم چنین سبب کاهش دردها و گرفتگی های عضلانی می گردد. چنان چه قصد دارید که عملیات سم زدایی را در خانه انجام دهید، پیشنهاد می گردد که به منظور ارتقای سطح آن از حمام های نمک اپسوم در آب داغ بهره ببرید. همان گونه که دوره بازیابی یا سم زدایی بدن می تواند بسیار مفید و مثمر ثمر واقع گردد، انجام برخی کارها احتمال ایجاد هزینه های گزاف را افزایش می دهد. البته برای سلامتی بدن هزینه کردن، هر چند هم زیاد باشد، ارزشش را دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1674

به "روش های سم زدایی بدن ، با هزینه کم، سم را از بدنتان خارج کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های سم زدایی بدن ، با هزینه کم، سم را از بدنتان خارج کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید