15 استان بارانی می شوند

به گزارش جملات زیبا، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور بیان کرد که فردا سه شنبه با ورود سامانه تازه بارشی، بارش ها در 15 استان شروع می گردد.

15 استان بارانی می شوند

براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز(24 آبان ماه) در بیشتر منطقه ها کشور جوی پایدار حاکم است و برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

روز سه شنبه (25 آبان ماه) شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش شروع خواهد شد و با گذر امواج تراز مبانی، در بخش هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز به تدریج اصفهان، شمال بوشهر، شمال فارس، غرب یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران، وزش باد شدید موقت و در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می گردد. بیشینه مقادیر بارش در این روز برای سواحل دریای خزر انتظار می رود و در نواحی جنوب غرب بارش همراه با رعد و برق خواهد بود.

روز چهارشنبه (26 آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در استان های ساحلی دریای خزر، لرستان، ارتفاعات خوزستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت. از اواخر وقت چهارشنبه سامانه از شمال شرق کشور خارج می گردد و طی روزهای پنجشنبه و آدینه (27و 28 آبان ماه) مجدد جوی پایدار بر کشور حاکم خواهد شد و در شهر های پرتردد و صنعتی افزایش غلظت آلاینده ها انتظار می رود.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (25 و 26 آبان ماه) در نواحی غرب، سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و چهارشنبه در نواحی شرق، شمال شرق، مرکز و دامنه های جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد رخ خواهد داد. بعلاوه در این دو روز برای نواحی شمال شرق و شرق وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

اوایل وقت امروز (24 آبان ماه) تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج پیش بینی می گردد بعلاوه سه شنبه و چهارشنبه (25 و 26 آبان ماه) دریای خزر مواج و توفانی خواهد بود.

آسمان تهران فردا (25 آبان ماه) نیمه ابری و به تدریج ابری با حداقل دمای 7 و حدبیشتر دمای 16 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (26 آبان ماه) نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد و در اواخر وقت به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای 3 و حدبیشتر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (24 و 25 آبان ماه) بندرعباس با دمای 31 و30 درجه سانتیگراد گرم ترین و اراک با دمای 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1399

به "15 استان بارانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 استان بارانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید