کشف مسیرهای سلولی که عمر انسان را افزایش می دهند

به گزارش جملات زیبا، پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود توانستند مسیرهای سلولی را کشف کنند که در افزایش طول عمر انسان موثر هستند.

کشف مسیرهای سلولی که عمر انسان را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فیز، دانشمندان آمریکایی در بررسی جدیدی پیروز شدند جهتهای سلولی جدیدی را کشف کنند که می توانند در افزایش طول عمر موثر باشند.

به گفته یکی از دانشمندان این گروه پژوهشی، شاید بتوان با کمک این جهتهای سلولی، طول عمر انسان را بین 400 تا 500 سال افزایش داد.

پژوهشگران در این پروژه توانستند دو جهت اصلی را برای مدیریت سن در کِرْم الگانس کشف کنند که مدلی متداول برای پژوهش در مورد فرایند افزایش سن است زیرا ژن های مشابهی با انسان دارد و عمر کوتاه آن نیز به سه تا چهار هفته می رسد. این ویژگی های کرم الگانس، به دانشمندان امکان می دهد تا به سرعت به اثر مداخلات ژنتیکی و محیطی برای افزایش عمر سالم پی ببرند.

از آنجا که این جهتهای سلولی، به واسطه تکامل انسان شکل گرفته اند، موضوع پژوهش های بسکمک بوده اند. بسکمک از پژوهش ها در حال حاضر، بر کشف داروهایی متمرکز شده اند که می توانند این جهتهای مولکولی را تغییر دهند. کشف اثر این داروها می تواند راه را برای یافتن درمان های موثرتر هموار کند.

دانشمندان دریافتند که جهش در دو جهت سلولی موسوم به IIS و TOR می تواند به تغییرات ژنتیکی بدن کمک کند. از آنجا که تغییر جهت IIS، افزایش صد در صدی و تغییر در جهت TOR، افزایش 30 درصدی را به همراه دارد، جهش ژنتیکی مضاعفی نیز در پی این تغییرات انتظار می رفت اما دانشمندان دریافتند که میزان جهش، بسیار بیشتر از حد انتظار است.

هرمان هالر (Hermann Haller)، از پژوهشگران این پروژه گفت: به رغم کشف جهتهای سلولی مرتبط با افزایش سن در کِرْم الگانس، نحوه تعامل این جهتها هرگز کشف نشده است. ما سعی داریم با معین کردن این تعامل، راه را برای یافتن روش های درمان و افزایش طول عمر هموار کنیم.

کشف تعامل میان این جهتها، به استفاده از درمان های ترکیبی منجر خواهد شد که می توانند طول عمر انسان را افزایش دهند و حتی به درمان بیماری های جدی از جمله سرطان منجر شوند.

این پژوهش، در مجله Cell Reports به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 179

به "کشف مسیرهای سلولی که عمر انسان را افزایش می دهند" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف مسیرهای سلولی که عمر انسان را افزایش می دهند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مسیرهای سلولی که عمر انسان را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید