کارگردان فیلم اسکاری انگل رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد!

به گزارش جملات زیبا، بونگ جون هو کارگردان پیروز کره ای که با اسکارهای متعدد برای فیلم َانگل تاریخ ساز شد، به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

کارگردان فیلم اسکاری انگل رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد!

به گزارش گروه فزهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، بونگ جون هو کارگردان پیروز کره ای که با اسکار های متعدد برای فیلم َ انگل تاریخ ساز شد، به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

بونگ جون هو کارگردان فیلم انگل (Parasite) ریاست هیئت داوران هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز را در ماه سپتامبر برعهده خواهد داشت و این اولین باری است که یک کارگردان کره جنوبی به عنوان عالی ترین مقام لیدو انتخاب می شود.

بونگ، که هیچ رابطه قبلی با ونیز ندارد، در سال 2020 تاریخ ساز شد وقتی که انگل اولین فیلم خارجی زبان بود که جایزه بهترین فیلم در تاریخ تقریبا 100 ساله جوایز اسکار را بدست آورد و سه اسکار دیگر را نیز از آن خود کرد. او البته قبل از آن در سال 2019 جایزه نخل طلای جشنواره کن را تصاحب کرده بود.

این کارگردان در بیانیه ای گفت: جشنواره بین المللی فیلم ونیز تاریخ طولانی و متنوعی را به همراه دارد و من افتخار می کنم که در سنت زیبای سینمایی آن قرار بگیرم. به عنوان رئیس هیئت داوران و مهمتر از همه به عنوان یک دوستدار همیشگی سینم من آماده تحسین همه فیلم های عالی انتخاب شده توسط جشنواره هستم. من پر از امید و هیجان واقعی هستم.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز در این مورد خاطر نشان کرد: اولین خبر خوب در مورد هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز این است که بونگ جون هو با شور و شوق موافقت کرده که ریاست هیات داوران را بر عهده بگیرد و بونگ را یکی از اصیل ترین و معتبرترین فعالان در سینمای جهان می دانم.

جشنواره ونیز تنها رویداد معتبر سینمایی جهان بود که در سال 2020 علی رغم مسائل مربوط به بحران شیوع کرونا جشنواره را به صورت فیزیکی و حضوری، اما در حجمی محدودتر برگزار کرد.

هفتاد و هشتمین دوره ونیز از 1 تا 11 سپتامبر 2021 برگزار خواهد شد.

بونگ جون-هو زادهٔ 14 سپتامبر 1969 کارگردان و فیلم نامه نویس اهل کرهٔ جنوبی است. او نویسنده

و کارگردان فیلم هایی همچون انگل و خاطرات قتل است که بر اساس داستان واقعی قتل های

زنجیره ای هواسئونگ، میزبان و فیلم علمی تخیلی برف شکن بوده اند. او 4 اسکار برای فیلم درخشان انگل در کارنامه دارد.

در سال 2019 او با فیلم انگل در بخش اصلی جشنواره فیلم کن 2019 حضور داشت و برنده نخل طلای بهترین فیلم شد.

فیلم سینمایی انگل همچنین توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی و جایزهٔ اسکار بهترین فیلم بین المللی، فیلم نامه غیراقتباسی و بهترین فیلم اسکار 2020 را به دست آورد. انگل اولین فیلم خارجی زبان در طول تاریخ است که توانسته اسکار بهترین فیلم سال را دریافت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 909

به "کارگردان فیلم اسکاری انگل رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان فیلم اسکاری انگل رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید