کارسازی چک های نو، منوط به ثبت در سامانه صیاد است

به گزارش جملات زیبا، قانون اصلاح قانون صدور چک که با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل از ابتدای سال 1400 اجرایی می شود، صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک های تازه را به رعایت برخی فرایندها ملزم کرده است.

کارسازی چک های نو، منوط به ثبت در سامانه صیاد است

قدبه گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، این قانون تاکید دارد که صادرکننده چک باید مندرجات آن شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع را علاوه بر اینکه در برگ چک درج می کند، در سامانه صیاد هم ثبت کند.

همچنین ذینفع چک هم هنگام دریافت برگ چک باید مندرجات آن را در سامانه صیاد، استعلام و با مندرجات برگ چک تطبیق دهد. اشخاصی که قصد انتقال چک را دارند هم دیگر نیازی به پشت نویسی چک ندارند و باید اطلاعات هویتی ذینفع نو را در سامانه صیاد ثبت کنند. انجام این امور از طریق ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد شامل اینترنت بانک و موبایل بانک بانک ها، برنامک های موبایلی حوزه پرداخت و شعب بانک های عامل امکان پذیر است. بانک ملی ایران هم اپلیکیشن ایوا را به منظور درج اطلاعات چک در سامانه صیاد به کاربران معرفی کرده است. رنگ چک های نو بنفش است و در بالا و سمت چپ هر برگ چک، یک شناسه یکتای 16 رقمی درج شده است. همچنین عبارت کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است روی این چک ها مشاهده می شود.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1239

به "کارسازی چک های نو، منوط به ثبت در سامانه صیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارسازی چک های نو، منوط به ثبت در سامانه صیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید