پرسپولیس و تراکتور در عمق اعداد

به گزارش جملات زیبا، پرسپولیس و تراکتور یکی از جنجالی ترین و دیدنی ترین سوپرجام های چند سال اخیر را برگزار خواهند کرد که صد البته جنجال های این ملاقات به پای آن سوپرجام برگزار نشده استقلال و پرسپولیس نمی رسد! به هر حال این دو تیم همواره مصاف های پر سر و صدایی داشته اند.

پرسپولیس و تراکتور در عمق اعداد

جهت دریافت مشاوره خدمات سفارش تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران ، مسابقه سوپرجام 1399-1398 بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور تبریز ساعت 19:50 روز یکشنبه در استادیوم آزادی برگزار می شود و فوتبالدوستان ایرانی بعد از نتایج خوب تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی حالا در انتظار یک هیجان فوتبالی دیگر هستند.

مسابقه دو تیم پرسپولیس و تراکتور تبریز طبق روال همیشگی باید پیش از آغاز مسابقات این فصل برگزار می شد اما شرایط کرونایی باعث شد که این بازی تقریبا یک سال بعد برگزار شود و از این رو این ملاقات می تواند یکی از عجیب ترین سوپرجام های چند سال اخیر باشد.

هر دو تیم یک ویژگی مشترک دارند، به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده اند.

البته یک تفاوت اساسی هم دارند. تراکتوری ها در رده های مختلف مدیریتی و مربی گری انبوهی از تغییر و تحولات را از سر گذرانده اند این در حالی است که پرسپولیس در آرامش و ثبات است.

تنها مسئله ای که به نظر می آید پرسپولیسی ها بابت آن ناراحت هستند به مصدومیت و غیبت وحید امیری برمی شود که در جریان ملاقاتهای مقدماتی جام جهانی آسیب دید.

قرمزپوشان تبریزی در لیگ برتر 5 هفته است که شکست نخورده اند اما در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم اراک از گردونه رقابت ها کنار رفته اند.

پرسپولیس اما یازده هفته است که باختی در لیگ نداشته و در جام حذفی هم باید به مصاف استقلال برود و راه سختی تا فینال جام در پیش دارد.

علی صفایی به اسم داور و حسن ظهیری به همراه محمدعلی پورمتقی به اسم یاری این ملاقات را قضاوت می نمایند؛ سعاد وفا پیشه به اسم داور چهارم و مسعود مرادی به اسم ناظر داوری برای این مسابقه انتخاب شده اند.

این ملاقات نکات آماری جالبی هم دارد.

تاریخ 46 ساله پرسپولیس و تراکتور

دو تیم پرسپولیس و تراکتور برای نخستین بار در 29 فروردین 1354 مقابل یکدیگر قرار گرفتند؛ یعنی 46 سال پیش. آن مسابقه در چارچوب رقابت های جام تخت جمشید برگزار می شد که در واقع سومین دوره این رقابت ها محسوب می شد.

پرسپولیس این ملاقات را مقتدرانه و با نتیجه سه بر صفر به سود خود به سرانجام برد. جهانگیر فتاحی نخستین گلزن تاریخ ملاقاتهای دو تیم است که در آن مسابقه در دقیقه 21 دروازه نماینده تبریز را گشود. صفر ایرانپاک هم دومین گلزن تاریخ ملاقاتهاست چرا که در همان ملاقات و در دقیقه 37 گل دوم را زد. فتاحی در دقیقه 90 دومین گل خود و سومین گل تیمش پرسپولیس را به ثمر رساند.

دو تیم در سال های بعد از آن 46 مرتبه دیگر به مصاف یکدیگر رفتند و نتایج مختلفی را به جای گذاشتند.

سهم سرخ های مرکز از پیروزی های به دست آمده در ملاقاتهای دو تیم بیشتر است. پرسپولیس 21 مرتبه تراکتور را برد. در مقابل تیم تبریزی تنها 10 مرتبه به پیروزی رسیده است.

در تاریخ ملاقاتهای دو تیم 107 گل رد و بدل شده است؛ سهم پرسپولیس 64 گل و سهم تراکتور 43 گل بوده است. به این ترتیب با توجه به گل های رد و بدل شده بین دو تیم ، پرسپولیس تفاضل گل مثبت 21 دارد اما در مقابل تفاضل گل تراکتور بسیار بد است: منفی 20.

از دیگر نکات جالب آماری ملاقات دو تیم می توان به این اشاره نمود که فرشاد پیوس بعد از گذشت این همه سال هنوز بهترین گلزن تاریخ دو تیم است. او در ملاقاتهایی که مقابل تبریزی ها به میدان رفته 9 گل به ثمر رسانده است. اوج کار آقای گل اسبق سرخ ها در سال 1370 بود که در لیگ آزادگان چهار گل به این تیم زد.

در تاریخ دو تیم علی پروین هم پیروز ترین مربی است. او 12 مرتبه پرسپولیس را مقابل تراکتور راهنمایی کرد و نرخ برد 75 درصد را با 9 برد کسب کرد.

پرگل ترین ملاقات دو تیم هم 19 اسفند 1378 یعنی 21 سال پیش برگزار گردید. پرسپولیس در آن ملاقات که لیگ آزادگان برگزار گردید با نتیجه پنج بر دو به پیروزی رسید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1190

به "پرسپولیس و تراکتور در عمق اعداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس و تراکتور در عمق اعداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید