واکنش خلیل زاد به خبر استعفایش

به گزارش جملات زیبا، ایرنا نوشت: روزهای گذشته خبری مبنی بر برکناری زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در رسانه های اجتماعی این کشور دست بدست می شد، اما وی امروز با توئیتی این شایعه را رد کرد.

واکنش خلیل زاد به خبر استعفایش

خبرگزاری آوی افغانستان روز شنبه در گزارشی به نقل از دفتر زلمای خلیل زاد نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان نوشت که خلیل زاد امروز در یک پیغام توئیتری خبر برکناری خود را رد نموده است.

طی چند روز اخیر رسانه های اجتماعی در افغانستان خبرهایی را منتشر نموده بودند مبنی بر اینکه خلیل زاد از وظیفه اش به عنوان نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان برکنار شده و به جای او ژنرال جوزیف دنفورد یک مقام سابق نظامی آمریکایی در این سمت معین شده است.

چرا که بعضی گزارش ها رسانه ای بین المللی و منطقه ای از عدم رضایت طرفین دعوا در بحران قدرت افغانستان به ویژه بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور خبر می دهند و حتی گزارشاتی هم تاکید می نمایند که او تا کنون به دلیل سوء مدیریت در حل مسئله ایجاد صلح میان گروه طالبان و دولت افغانستان که طی چند ماه اخیر با بحران گسترش کرونا نیز دست و پنجه نرمک می نماید، نتوانسته گره ای از بحران های داخلی و منطقه دولت و ملت افغانستان باز کند.

زلمی خلیل زاد در شهریور ماه 1397 به عنوان نماینده وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان معین شد و پس از نزدیک به یک سال و 11 دور گفت وگو با طالبان در دهم اسفند ماه توافق نامه صلح با طالبان را به نمایندگی از دولت آمریکا امضاء کرد.

وی برای صلح افغانستان کوشش های نخستین را در راستای حل بحران پساانتخاباتی این کشور شروع کرد اما این اقدامات با گذشت چند ماه و برگزاری مراسم تحلیف هم زمان دو رئیس جمهوری با بن بست روبرو شد.

تیم عبدالله عبدالله در روزهای 18 و 19 اسفند ماه سال گذشته خلیل زاد را متهم کرد که در میانجیگری بین وی و اشرف غنی بی طرف نمانده است و نسبت به وی بی اعتماد شدند.

خلیل زاد بازهم کوشش کرد که بتواند این بحران را حل نماید اما عبدالله و حامد کرزی حاضر به ملاقات پس از انجام مراسم تحلیف با او نشد، به همین دلیل مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در چهارم فروردین ماه وارد کابل شد و ملاقاتهایی با اشرف غنی و عبدالله داشت و گزارش هایی هم در رسانه های افغانستان منتشر شد مبنی بر اینکه یک ملاقات سه جانبه نیز اجرا شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 482

به "واکنش خلیل زاد به خبر استعفایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش خلیل زاد به خبر استعفایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید