هشدار مجدد ناسا در خصوص برخورد سیارک با زمین

به گزارش جملات زیبا، ناسا در آخرین اظهارات خود از عبور یک سیارک بزرگ دیگر از کنار زمین در روز سه شنبه، سوم تیرماه اطلاع داد.

هشدار مجدد ناسا در خصوص برخورد سیارک با زمین

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طبق آخرین اظهارات ناسا یک سیارک عظیم به قطر 310 متر و طول 140 متر روز سه شنبه از کنار زمین عبور خواهد نمود. این سنگ فضایی قرار است در تاریخ 24 ژوئن 2020 مصادف با سوم تیرماه با سرعتی 4 برابر سرعت گلوله از نزدیکی زمین بگذرد.

ناسا در توضیحات خود در مورد گذر این سیارک عظیم الجثه همچنان که تاکید نموده است این پدیده نباید کسی را نگران کند، اما امکان برخورد آن با کره زمین را هم رد ننموده است.

لازم به ذکر است در صورت افزایش احتمال برخورد این شهاب سنگ عظیم با زمین، ناسا حتما با ردیابی جهت دقیق آن راه چاره هایی برای جلوگیری از رخداد این اتفاق در آستین دارد.

یکی از تاکتیک های ناسا برای پیشگیری از این تصادف، استفاده از سلاح های ذوب هسته ای است، این اقدام می تواند سرعت سیارک را بدون شکستن آن تغییر دهد. نوترون های پر سرعت بر اثر انفجار می توانند پوسته ای از مواد را در سطح سیارک برای مقابله با انفجار تشکیل دهند، سپس مواد موجود در این پوسته سطحی گسترش یافته و منفجر می شوند و بدین ترتیب یک مانع ضخیم روی خود سیارک ایجاد می گردد.

یک تغییر سرعت متوسط در حرکت سیارک (تن ها چند میلی متر در ثانیه) که طی چند سال عمل می نماید، می تواند از برخورد کامل سیارک با زمین جلوگیری کند، اما ترفند این است که این سنگ فضایی بدون کوچکترین آسیب و انفجار از جهت زمین دور گردد. این راه چاره گرچه بیشتر در فیلم های علمی- تخیلی رواج داشته، اما اگر این سیارک منفجر گردد قطعات حاصله از آن به مراتب می تواند مسائل عظیمتری را ایجاد کند.

گزینه دیگری که در این رابطه مورد بحث قرار گرفته است، قرار دادن بادبان های عظیم خورشیدی بر روی یک شیء کوچک تهدیدآمیز است تا فشار نور خورشید در نهایت بتواند مانع برخورد شیء با زمین گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 544

به "هشدار مجدد ناسا در خصوص برخورد سیارک با زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مجدد ناسا در خصوص برخورد سیارک با زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید