هشدار برنده نوبل درباره آینده هوش مصنوعی

به گزارش جملات زیبا، پل کروگمن، اقتصاددان و برنده جایزه نوبل، معتقد است پیشرفت و استقبال از هوش مصنوعی می تواند به از بین رفتن مشاغل کارمندی بینجامد.

هشدار برنده نوبل درباره آینده هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران، بلومبرگ، کروگمن در این خصوص گفت: رونق هوش مصنوعی ممکن است شغل شما را از بین ببرد و ما نمی توانیم در این زمینه کاری انجام دهیم. در واقع منظور کروگمن این است که رونق هوش مصنوعی احتمالا بعضی از مشاغل کارمندی حرفه ای و نیمه حرفه ای و نه مشاغل یدی را از بین خواهد برد و این یعنی طراحی سیاست های اصلاحی برای یاری به کارمندان سخت خواهد بود.

کروگمن اقتصاددان مشهور آمریکایی که در سال 2008 برنده جایزه نوبل علوم مالی شد، گفت: فکر نمی کنم به جز کوشش برای ممنوع کردن کامل این فناوری، کار زیادی بتوانید در خصوص آن انجام دهید که کارساز باشد. به ادعای او بسیاری از کارهای کارمندی که ابزارهایی مانند ChatGPT آنها را تهدید می نماید، ریشه در تفکر خلاق یا اصیل ندارند: چند نفر در دنیای واقعی واقعا خلاق هستند؟ چه میزان از کارهایی که بابت انجام آن به کارمندان پول زیادی می دهیم درواقع به طور فوق العاده ای انجام می گردد؟ من فکر می کنم پاسخ این سؤال کاملا معین است. برای چنین کارهایی، هوش مصنوعی می تواند یک جایگزین مناسب و حتی بهتر باشد.

بیشتر بخوانید:

  • هشدار رئیس هوش مصنوعی گوگل | شیوع بیماری های همه گیر و احتمال جنگ هسته ای

به گفته کروگمن هنوز میزان گیری تأثیر فناوری های نوآورانه مانند هوش مصنوعی سخت است چون هنوز آنچنان که باید فراگیر نشده است. کروگمن شرح داد که اقتصاددانان معمولا معیارهای ملموسی مانند افزایش موجودی سرمایه را به رشد مالی اضافه می نمایند و آنچه نمی توانند میزان گیری نمایند را به رشد فناوری ربط می دهند.

او گفت: به عنوان مثال بهره وری کشور با نرخ یک درصد در سال، بین اواسط دهه90 و اوایل دهه2000 شتاب گرفت که با ظهور اینترنت و شرکت ها و درنهایت کشف چگونگی استفاده از فناوری اطلاعات همراه بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1763

به "هشدار برنده نوبل درباره آینده هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برنده نوبل درباره آینده هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید