هر آنچه در خصوص خرید و فروش خانه در کرمان باید بدانیم

به گزارش جملات زیبا، هر شهر دارای محله ها و مناطق مختلف است که نحوه خرید خانه در آن مناطق فرق دارد و کرمان هم از این قاعده مستثنی نیست. همچنین قیمت خانه ها و آپارتمان ها نیز متفاوت است و هر فردی باید براساس میزان بودجه خود محله ای را برای خرید خانه در نظر بگیرد.

هر آنچه در خصوص خرید و فروش خانه در کرمان باید بدانیم

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

علاوه بر موضوع خرید خانه در کرمان، فروش آپارتمان در کرمان و همچنین فروش خانه ویلایی در کرمان نیز در اینجا آنالیز می شود. در کل موضوعات مورد بحث به توضیح زیر هستند:

  • آشنایی با کرمان
  • برای خرید و فروش ملک در کرمان به سراغ کدام محله ها برویم؟
  • آنالیز نحوه خرید و فروش خانه در کرمان

آشنایی با کرمان

برای خرید و فروش خانه در کرمان بهتر است در ابتدا اندکی با این استان و همچنین شهر کرمان آشنا شویم. کرمان یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان کرمان است. پهناورترین استان ایران در جنوب شرقی، کرمان است. براساس سرشماری که سال 95 انجام شد جمعیت این شهر 738724 نفر بوده است. نام شهر کرمان همچنین در لیست پنج شهر تاریخی ایران قرار گرفته است.

کرمان حدود 13000 هکتار است و وسعت شهری و جمعیت آن باعث شده که از جمله کلان شهرهای ایران باشد. این شهر دارای امکاناتی بسیار است و در حال تبدیل شدن به یک شهر الکترونیک است. کرمان به عنوان پایلوت دولت الکترونیک انتخاب شده و تصمیم گرفته شده که این شهر در برنامه های توسعه کشور، به شهری الکترونیکی تبدیل شود. کرمان همچنین سومین مرکز استان بلند و مرتفع ایران است و این موضوع باعث اعتدال نسبی هوای این شهر در تابستان شده است.

آب و هوای شهر کرمان متنوع است؛ یعنی در قسمت های شاقتصادی که به کویر نزدیک تر است، آب و هوا خشک و کویری است اما آب و هوا در قسمت جنوبی این شهر معتدل و دلپذیر است. دور بیشتر نقاط مختلف شهر کرمان را کوه فراگرفته است. کرمان دارای شب های زمستانی بسیار سرد است و کوه های جوپار، پلوار و جفتان که در جنوب و جنوب شرق این شهر قرار دارند، در تمام طول سال پوشیده از برف هستند. این شهر چون به کویر لوت نزدیک است، در تابستان گرم و در بهار دارای طوفان های شن است ولی به طور کلی آب و هوای این شهر خنک است. در این شهر اغلب باران می بارد و کمتر برف مشاهده می شود. بارندگی هم بیشتر از آبان ماه تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

از جمله کشتگاه های عظیم ایران که در کرمان هستند می توان به باغ های پسته رفسنجان، نخلستان های بم، موزستان های جیرفت اشاره نمود. همچنین مس سرچشمه، مناطق آزاد سیرجان و بم و شهر کرمان نیز از جمله مناطق صنعتی این استان هستند.

برای خرید و فروش ملک در کرمان به سراغ کدام محله ها برویم؟

می توان خرید خانه را یکی از تصمیمات اصلی دانست زیرا خانه یک سرپناه و احتیاج مهم هر خانواده است. با توجه به اهمیت این موضوع ما در اینجا به آنالیز نحوه خرید و فروش خانه در کرمان می پردازیم.

البته فرقی نمی کند که کرمان باشد یا شهری دیگر، باید گفت که ما برای خرید خانه همواره به دنبال مناطق و محله هایی مناسب هستیم. ما در اینجا محله های مختلف شهر کرمان را آنالیز می کنیم و معین می کنیم که برای خرید خانه در کرمان، کدام مناطق مناسب هستند. همچنین می توان از مشاور املاک کرمان یاری گرفت تا بتوان به فروش آپارتمان در کرمان پرداخت. مشاورین املاک در کرمان در این مورد اطلاعات بیشتر و بهتری دارند.

می توان هر شهری را به سه قسمت بالای شهر، وسط شهر و پایین شهر تقسیم بندی کرد. این تقسیم بندی را می توان چه از لحاظ جغرافیایی و چه از لحاظ اقتصادی انجام داد که برای شهر کرمان نیز به این صورت است.

از نظر جغرافیایی قسمت غرب شهر کرمان، بالای شهر است. پس قیمت خانه ها و آپارتمان ها در این بخش هم بالاتر از سایر قسمت های این شهر است. خرید خانه در کرمان آن هم در این قسمت از شهر سخت است زیرا قیمت ها بالاست و ممکن است هر فردی توانایی خرید آن را نداشته باشد.

خانه هایی که در غرب شهر کرمان هستند همگی بسیار شیک و زیبا بوده و در ساخت آنها از سازه های رویایی استفاده شده است. برای خرید و فروش خانه ویلایی در کرمان بیشتر مردم که توانایی بالایی دارند به این بخش مراجعه می نمایند. دسترسی به آپارتمان در کرمان در این منطقه تقریبا مناسب است.

در مقابل، قسمت شرق که منطقه پایین شهر آن محسوب می شود. خرید خانه در کرمان و همچنین فروش آپارتمان در کرمان راحت تر است زیرا قیمت ها مناسب تر هستند و تقریباً هر فردی با توانایی اقتصادی اندک می تواند به دنبال خرید خانه در این منطقه باشد. هم برای خرید آپارتمان در کرمان و هم خرید و فروش خانه در کرمان می توان به این بخش سر زد و از مشاور املاک کرمان در این مناطق نیز یاری گرفت. در صورت داشتن پول کافی می توان به راحتی آپارتمان یا خانه مورد نظر خود را در این مناطق پیدا کرد. حتی اگر در فکر اجاره آپارتمان نیز هستید می توانید به این مناطق سر بزنید زیرا گزینه هایی مناسب وجود دارند.

از جمله محله های بالاشهر کرمان می توان به هزار و یک شهر و بهمن یار اشاره نمود. قیمت خرید و فروش ملک در کرمان آن هم در این مناطق بالاست و نمی توانید خانه با قیمت های پایین در این مناطق به دست آورید. از دیگر مناطق بالاشهر و غرب کرمان می توان به شفا و برات کرمانی اشاره نمود. در این مناطق خانه ها و آپارتمان های ویلایی نیز یافت می شود و فروش خانه ویلایی در کرمان در این دو منطقه بسیار رواج دارد. دو منطقه امام آدینه و خیابان الهیه نیز از جمله مناطق بالای شهر هستند. در این مناطق نیز می توانید به دنبال خرید و فروش ملک در کرمان باشید، هرچند که قیمت ها بسیار بالاست. هم خانه های نوساز و هم زمین هایی نیز در این مناطق یافت می شوند که شما در صورت داشتن پول کافی می توانید خانه مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید.

البته اگر پول شما کم است می توانید به سراغ سایر محله ها و مناطق پایین شهر یعنی شرق کرمان بروید. آپارتمان فروشی در کرمان در این مناطق زیاد یافت می شود و شما می توانید آپارتمان بخرید. خرید آپارتمان در کرمان و در این مناطق شاید راحت نباشد اما شما می توانید برای راحتی کار خود از مشاور املاک کرمان یاری بگیرید.

از جمله محله های پایین شهر که در شرق کرمان قرار دارند می توان به خیابان رسالت و شهرک فرهنگیان اشاره نمود. میزان خرید خانه در کرمان در این مناطق بسیار بیشتر از مناطق بالاشهر است. همچنین فروش آپارتمان در کرمان هم در این مناطق مخصوصا در شهرک فرهنگیان بسیار رواج دارد. علاوه بر خرید و فروش خانه در کرمان برای فروش آپارتمان در کرمان هم می توان به شرق کرمان رفت. در این مورد می توان به خیابان مدرس و عطار اشاره نمود زیرا این دو خیابان از نظر خرید آپارتمان در کرمان مورد توجه هستند و افراد زیادی برای خرید آپارتمان در کرمان به این دو محله مراجعه می نمایند.

بلوار جهاد را هم از دست ندهید. در این محله نیز می توانید خانه و آپارتمان پیدا کنید البته با قدمت بالا و اصالت بیشتر که با این وجود بازدید از آن بی نتیجه نخواهد بود.

محله هایی چون سرباز، سرسبیل، فیروز آباد، خورشید، مهدیه از جمله مناطق و محله هایی هستند که می توان با حداقل هزینه در این مناطق به دنبال خانه و آپارتمان بود. در این مناطق هم می توانید خانه و آپارتمان قدیمی پیدا کنید و هم نوساز که با توجه به شرایط و میزان بودجه می توانید از مشاور املاک در کرمان هم یاری بگیرید. خرید آپارتمان در کرمان در این محله ها ساده تر و با کمترین قیمت امکان پذیر است.

به طور کلی محله ها معروف شهر کرمان به توضیح زیر هستند:

شریعتی، بلوار جمهوری اسلامی، میدان آزادی، هزارویک شب، شفا، الغدیر، شهاب، استقلال، منتظری (جهاد)، احمدی (مطهری)، خورشید، میرزاآقاخان، مولوی، حافظ، سعدی، امام خمینی، سرباز، زریسف، شاه (شاه نعمت الله ولی)، بلوار 22 بهمن، ابوذر، رسالت و بلوار 24 مهر.

در خصوص رهن و اجاره در این شهر نیز باید گفت که در بعضی مناطق کرمان امکان اجاره و رهن خانه برای کسی وجود ندارد، زیرا در این مناطق قیمت ها بسیار بالاست و کسی از نظر اقتصادی توانایی خرید یا اجاره خانه را ندارد. البته این موضوع بیشتر مربوط به غرب کرمان است. نرخ اجاره خانه و آپارتمان در این شهر در مدت 4 سال گذشته تا 50 درصد و نسبت به سال قبل، حداقل 30 درصد افزایش یافته است. همچنین امکان ساخت خانه هم فراهم نیست چون قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد کارگران در حال افزایش است و توان اقتصادی مردم هم در حال کاهش.

آنالیز نحوه خرید و فروش خانه در کرمان

در این بخش به آنالیز نحوه خرید و فروش ملک در کرمان خواهیم پرداخت. باید دید که برای خرید و فروش خانه در کرمان ضروری است به چه صورتی عمل کرد. نباید فراموش کنید که خرید و فروش خانه امری بسیار مهم برای هر فرد است و ضروری است که با اصول خرید و فروش خانه آشنا بود زیرا افراد کلاهبردار همواره در کمین هستند.

اولین کاری که برای این منظور باید در نظر داشت، مراجعه به مشاورین املاک است؛ زیرا می توان به آنها اعتماد کرد و آنها شرایط را بهتر می دانند. پس می توان به مشاور املاک در کرمان مراجعه کرد زیرا شما قصد خرید خانه در کرمان دارید و بهتر است از مشاور املاک کرمان یاری بگیرید تا بتوانند شما را به بهترین شکل ممکن هدایت نمایند.

نکته ای که باید به آن اشاره نمود و مهم است، این است که شما باید منطقه و محله مورد نظر برای خرید خانه را هم معین نموده باشید. زیرا شما می دانید که مایل به زندگی کردن در کدام منطقه هستید. پس برای خرید خانه در کرمان ابتدا محله را معین کنید. پس از اینکه محله را معین کردید اکنون شما می توانید به سراغ مشاور املاک آن منطقه بروید و هر اطلاعاتی را که لازم باشد از وی دریافت کنید. مشاور املاک در خصوص خانه های آن منطقه، قیمت متراژ خانه ها و … اطلاعاتی را به شما می دهد و این اطلاعات باعث می شود که شما بتوانید بهتر فکر کنید و تصمیم بگیرید.

البته فقط برای خرید نیست که مراجعه به مشاور املاک مهم است بلکه برای فروش هم به همین صورت است. شما اگر آپارتمان فروشی در کرمان دارید یا حتی قصد فروش خانه ویلایی در کرمان را هم داشته باشید می توانید به مشاور املاک کرمان مراجعه کنید. آنها قیمت خانه شما را معین نموده و به شما یاری می نمایند که خانه خود را به قیمت مناسب بفروشید. پس برای خرید و فروش ملک در کرمان اصلا نگران نباشید زیرا وظیفه مشاور املاک کرمان و هر شهر دیگری یاری و ارائه اطلاعات به مردمی است که قصد خرید یا فروش ملک و خانه خود را دارند.

منبع: هومینگ
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 470

به "هر آنچه در خصوص خرید و فروش خانه در کرمان باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در خصوص خرید و فروش خانه در کرمان باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید