هتل یخی سوئد سی امین فصل زمستان خود را جشن می گیرد

به گزارش جملات زیبا، هتل یخی سوئد (ICEHOTEL) که هر ساله در فصل زمستان از نو ساخته می گردد و در فصل سرد سال میزبان گردشگران است، سی امین سال فعالیت خود را جشن می گیرد.

هتل یخی سوئد سی امین فصل زمستان خود را جشن می گیرد

30 سال از ساخت اولین هتلی که از برف و یخ ساخته شد، گذشته است و تیم سازنده ICEHOTEL این سالگرد را جشن می گیرند. تئاتر یخی، سکوی بازدید یخی و یک پناهگاه گربه سانان یخی از جمله طرح هایی است که این هتل نمادین برای شروع فصل زمستان به نمایش گذاشته است.

ICEHOTEL در 200 کیلومتری شمال مدار قطب جنوب در Jukkasjarvi واقع شده است؛ این هتل در سال 1989 به وسیله Yngve Bergqvist افتتاح شد و هر ساله از نو ساخته می گردد. برای طراحی تازه ترین نما و بنای هتل، 33 هنرمند از 16 کشور مختلف جهان حضور داشتند؛ این هنرمندان هفته ها برای طراحی این سازه یخی زمان صرف نموده اند که دارای یک برج یخی 4 متری نیز است که مهمانان می توانند از آن بالا بروند.

بهشت یخی

ساخت این هتل معمولا از ماه مارس شروع می گردد؛ هنگامی که حدود 2500 تن یخ از رودخانه Torne که در نزدیکی هتل واقع شده است، جمع آوری می گردد. این یخ ها تا ماه اکتبر (یعنی زمانی که ساخت هتل شروع می گردد) در سردخانه ای نگهداری می گردد.

آخرین باری که هتل ساخته شد، حدود هزار بلوک یخی برای ساخت آن مورد استفاده نهاده شد؛ تنها برای ساخت لوسترها هزار کریستال یخی به کار گرفته شد.

سوئیت های تازه شامل شبی در تئاتر (که طرح پدر و دختری به نا م های جاناتان و مارین گرین است) می گردد که شامل پرده های یخی، گوزن های یخی و بعلاوه سالنی با 6 جایگاه یخی است.

علاوه بر این، اتاق استخوانی هم در بین سوئیت های هتل وجود دارد که طراحی آن را The Day After بر عهده داشته و از مسجمه های استخوانی بزرگ الجثه یخی ساخته شده است. Marjolein Vonk و Maurizio Perron هم سوئیت روز بعد را طراحی نموده اند که دارای یک لوستر یخی است.

TorneLand را می توان یک پارک تفریحی یخی توصیف کرد که ترن های هوایی یخی، بازی و بالون دارد.

سالن ژنکگو که به افتخار درخت چینی ژنکگو این نام را برایش انتخاب نموده اند، 30 ستاره دارد که روی سقفش کنده کاری شده است. در این سالن مراسم سالگرد سی امین سال افتتاح هتل یخی سوئد برگزار خواهد شد.

سرزمین عجایب زمستانی

طبق اعلام مسئولین ICEHOTEL، در طول این 30 سال، بیش از یک میلیون نفر از این هتل بازدید نموده اند. در این هتل برای مهمانان یک دوره تحمل و بقا در نظر گفته شده تا بتوانند با محیط سرد و یخی محیط اطراف خود سازگار شوند. بعلاوه به مهمانان امکان انتخاب و جابه جایی بین اتاق های سرد و خوابیدن در اتاق های گرم فراهم شده است.

شما می توانید با پرداخت 1061 یورو به ازای هر نفر، 3 شب (2 شب در اتاق گرن و یک شب در اتاق یخی) در اتاق های 2 تخته هتل یخی سوئد اقامت کنید. این هزینه شامل صبحانه، بلیط برگشت و ترنسفر برگشت فرودگاهی نیز می گردد.

فعالیت ها و تفریحات دیگری نیز در این هتل برای مهمانان تدارک دیده شده است، از جمله سورتمه سواری با سگ های هاسکی، اسنوبردینگ و سافاری شفق شمالی؛ البته تجربه این تفریحات نیازمند پرداخت هزینه اضافی است.

سال جاری هتل یخی سوئد از 14 دسامبر 2019 تا 7 مارس 2020 از مهمانان خود پذیرایی خواهد نمود.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph / edition.cnn.com / edition.cnn.com
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1466

به "هتل یخی سوئد سی امین فصل زمستان خود را جشن می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل یخی سوئد سی امین فصل زمستان خود را جشن می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید